onsdag 17 oktober 2012

Voff voff! Jag har varit ute i vida världen jag...

Voff voff!

Som jag skriver i rubriken har jag varit ut i vida världen. Jag har nämligen varit till Töre...!
Ja det vill säga, jag hade bokat in gamlingarna på en spelning där och som ni säkert förstår så vaktade jag husbilen. Men det gick faktiskt ganska bra, för det fanns en stor fin plan där vi stod, så där kunde jag springa omkring lite grann.
Vi åkte hem på natten för att Husse skulle ladda in en film på lördan, i den NYA digitala bion som installerats i Vuollerim. Givetvis var jag tvungen att hjälpa honom...det gick ganska bra, fast det tog lååång tid med nedladdningen. Fast jag förstod INGENTING!!! Jag har ju varit med ibland när Husse laddat bössan, men jag såg inga patroner och inget gevär heller...
Nåja, det var betydligt enklare att lägga in kodnyckeln... Ja, ni ser att jag svänger mig med en hel del fackuttryck, det är såna vi biomaskinister använder oss av...så det så!!!
I söndags hade dom premiär med den digitala bion i byn. Filmen hette visst "Hypnotisören" med nån som hette Persbrant. Men den enda jag kände igen, det var Gunvald Larsson, ja ni vet han från filmerna om Beck... Det kom visst över 60 personer och såg filmen, hörde jag dom säga, för inte fick jag ju vara med på det roliga...Nej jag är bara med när det gäller jobb och jobb!

Ja det har väl inte ungått NÅGON att det har regnat massor i vår, sommar och höst. Det är ett ELÄNDE, för varje gång jag går ut blir jag blöt ända upp på ryggen...och det betyder i sin tur att jag måste bli torkad varje gång jag kommer in. Framför allt när jag varit ut sista gången på kvällen. Då gnor dom så skinnet nästan lossnar, för att jag inte ska blöta ner i "deras säng", fast egentligen är den lika mycket min...

På måndag ska Husse och jag fara till Koikul och sätta upp ett garage åt tant Bibbi, ni vet hon med dom hårda godisarna. Dessutom har jag hört att vi, hela familjen, ska åka till Sunderbyn på fredag och träffa mina kompisar i Claes Lövgrens orkester. Det ska bli kul för jag har inte träffat dom sen i somras.
På tisdag ska gamlingarna spela i Jokkmokk på Kaitumgården och då måste jag hänga med och se till att dom inte blir intagna där..., för det är en inrättning för gamlingar. Har jag tur så får jag även träffa min kompis Ivar. Jag återkommer så ni får vet om jag fick med mig gamlingarna hem.

Voff voff, hälsar Rufus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar