torsdag 5 december 2013

Voff voff

Voff voff på er alla!
Nu är det länge sen jag var in på bloggen, men bättre sent än aldrig...
Ni vet, jag har haft det ganska lugnt nu ett tag med att vakta husbilen, för vi har den garagerad på samma ställe som traktorn och där behöver den ingen vakt.

Jag har inte velat tala om att husse klippte mig i höst efter älgjakten. Jag hade fått en massa kvistar barr m.m. i min vackra päls, så husse slängde mig i badet FY F-N! Sedan tog han fram saxen och började frisera, dubbelt FY F-N!! Jag trodde han bara skulle putsa till lite men ICKE DET! Han klippte ner min fina päls så det bara var 3-4 m.m. kvar. OK, efteråt blev det ganska snyggt och framför allt så gick jag ner ett helt kilo i vikt...! Då kan ni ju förstå att Haggan blev nöjd...
MEN, han klippte inte allt på en gång. Han började med att klippa bara huvudet och då såg jag ut som en sköldpadda. Sen nästa dag tog han den främre delen av kroppen och då såg jag ut som en orm som höll på att ömsa skinn. Man tordes knappt gå ut och pinka, var rädd att någon skulle se mej...
Men sen tog husse och klippte resten och då blev det faktiskt ganska snyggt. ALLT KLÄR JU EN SKÖNHET...!

Vi har förresten fått nya grannar, dom har köpt huset av Ove och Vega. Husse och matte säger att dom är från Australien, men det vet jag inte var det är, jag tror i alla fall inte att vi varit dit och spelat. Hon, Lotta, kommer ursprungligen från Göteborg, vet inte vart det heller är... En dag kom han, Michael, in på gården och stod och pratade med husse och matte. Jag förstod inte ett enda ord av det dom sa. Fick sen veta att det var engelska dom pratade och DÅ förstod jag varför dom inte reagerar när jag skäller på dom, dom förstår ju helt enkelt inte vad jag skäller. Men jag har börjat träna på engelska så dom fattar galoppen, att det är jag som bestämmer i det här kvarteret, ja förresten i hela byn, SÅ DET SÅ!

Jag lovar att jag ska bli bättre på att uppdatera bloggen i fortsättningen, men nu måste jag sluta för jag tror att jag hörde husse komma hem. Det måste vara han, för Haggan, ja jag menar matte, är som vanligt på det där gamla apoteket.
Voff voff, vi hörs senare!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar