lördag 10 maj 2014

Voff voff!

Voff på er!
Nu ska ni få höra! Ni vet vår granne, inte dom nya, utan en av dom gamla... Ni vet dom har ett stort träd på tomten (varför heter det förresten tomten? Det är ju egentligen en gubbe med skägg...)
Nåja, dom skulle såga ner det stora trädet och vet ni dom började att såga uppifrån, oj oj vilka tok! En bit ramlade på taket, men jag tror inte det gick sönder.


Ja när dom sen var klara, då skulle ni sett, dom hade lämnat en stubbe som är 2-2,5 m hög. Ni vet på den tiden när jag jobbade i skogen med att fälla träd, då fick man böta om man lämnade för hög stubbe. Det sprang t.o.m. omkring gubbar i skogen som vi kallade för stubbkoxare eller stubbknektar och dom var fruktansvärt petiga och noga och var stubben för hög ja då blev det avdrag på lönen. Ni vet bolagen var snabba att hålla inne pengarna för oss som slet som djur (ok jag vet att jag är ett djur om man nu kan kalla snygga habaneror för det???) Och med en stubbe på 2-2,5 m ja då hade man väl fått sitta inne på kåken utan lön alls på bröd och vatten. Men det där dj-a torrfodret är ju inte så mycket bättre... Ja det är tur att man slutade att hugga och blev manager istället. Nackdelen är ju att vakta den där dj-a husbilen....


Vi var förresten till Kuouka och spelade igår kväll (fredag). Men inte fick man följa in, ja ni förstår väl vad jag fick göra... Men när det var slut och folket åkt hem, ja då släppte dom ut en för att hjälpa till med grejorna. Husse och jag har förresten varit två dagar i Övre Kuouka och hjälpt Ivar och Elise att sätta in en ny ytterdörr. Ni vet gubbarna börjar bli gamla och lite gaggiga så man måste ju hålla lite koll på dom. Men det gick ganska bra, dom slog sig inte en enda gång på tummen. Och vet ni det blev riktigt bra jobbet dom gjorde (givetvis med min hjälp) men det säger jag inte till dom, för då kanske dom blir styva i korken!
Nä nu ska jag fortsätta och titta på melodifestivalen, men det är för lite låtar med fart i.
Ha det så hörs vi!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar