onsdag 21 december 2011

Voff voff! snart är det jul...

Voff voff på er alla glada.....och ni övriga...!






Här ser ni min fina rastplats i kvällsmörkret. Jag lät husse ta en bild där även jag är med.

Ni ser gången som går runt, samt den som går tvärs igenom. Ibland när vi är ute, så brukar jag springa runt runt. Det händer också ibland, att husse brukar jaga mig efter gångarna. Men han har inte en chans, för jag är så snabb. Dessutom orkar husse inte springa så fort, och absolut inte så länge, men det är kul det lilla som blir...
Matte följer sällan ut med mig, bara när husse är borta och hon måste. Ni vet, innan hon har klätt på sig alla kläder hon måste ha för att gå ut fram och tillbaka, då har jag redan hunnit "göra ner mig".

Ni förstår, jag har ett alldeles eget sätt att tala om när jag vill gå ut. Andra hundar brukar skälla eller så, men jag sätter mig mitt framför husse eller matte och stirrar på dom. Om dom inte reagerar då, så börjar jag att springa runt lite och sen sätta mig och stirra igen, det brukar hjälpa...

Idag bakar matte igen det verkar som om vi ska leva på mjukkaka över jul..!

Jag och min husse har varit och gjort ett par jobb med traktorn. Jag hörde också att husse ska byta till en lite större maskin, hoppas bara att den är lika enkel att köra som den vi har nu.
Nästa gång vi är ut med traktorn, ska jag be husse fota mig som jag lovade i förra bloggen.

När vi for upp till garaget hoppades jag att Hugos husse Bernt skulle vara där, men tyvärr så var han inte det. Synd, då blev det inget godis för mig.

Idag när vi kom hem från garaget, var matte ute på uppdrag, så vi hade det ganska lugnt och skönt. Men vet ni vad! Direkt hon kom hem blev det tvättning av tassar och läppar, och den äckliga salvan. Tänk att direkt hon är i närheten blir det något elände för mig. Men med husse är det bara roliga saker som sker...

Nu ska jag gå och vila mig en stund vi får höras senare.

Voff voff och om vi inte hörs, så ha en God Jul!
/Rufus










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar