fredag 5 oktober 2012

Voff voff Rufus här....

Voff på er!
Jag har varit på turné med gamlingarna, dom måste ju också få roa sig lite... Jag hade bokat in dom på en spelning i Boden på Perbackagården söndag 23/9. Det är verkligen ett bra ställe för där får jag följa med in medan dom packar upp grejorna. Men när vi kom fram så upptäckte jag att husbilen hade pinkat på sig... det bara rann från den, så jag visade husse vad den där dj-a husbilen gjort, och då tänkte jag skadeglatt, att nu får den nog sig en riktig utskällning! Men husse konstaterade bara att det läkte i en nippel på vattentanken. Men det ska jag säga att inte blev han direkt glad... Men vi torkade upp det som läckt och satte extra värme så det torkade upp ganska snabbt.

Efter spelningen åkte vi ut till tant Ingegärd i Vittjärv och sov över där på gården.
Jag hade nämligen bokat in dom på spelning på måndag kväll också i Gammelstan, så därför åkte vi inte hem. Vi hade en del ärenden att göra i stan också. Det viktigaste när vi är till stan det är i alla fall att man slipper det där dj-a djursjukhuset.
Matte var på nåt som heter Willys och hon kom tillbaka med en massa kassar, men i dom fanns ABSOLUT INGET till mig, alltså helt onödigt besvär, tycker jag...

Nåja jag fick följa med husse till stugan en dag och det var jätteroligt. Där träffade jag Sita, men vi sov inte över för husse håller på att bygga om en sandskopa? Jag som trodde att alla skopor var gjorda av metall...

Tyvärr hörde jag att det är dags för min sista vaccinspruta denna vecka och det ser jag INTE fram mot! Det enda som är bra är att det är just den, alltså DEN SISTA!!!

Jag hade bokat in en spelning fredag 28:e också i Kuouka, så då får man väl vakta den där bilen igen som inte törs vara ensam.
I helgen kommer vi nog att åka till Jokkmokk. Matte ska visst jobba på ett vernissage eller vad det nu heter, och inte vet jag vad det är heller...? men man hänger väl på som vanligt.
Då får man väl se om det är något bra eller...

Dom har klippt mig så jag ska sätta in en bild nästa gång jag bloggar så ni får se hur dj-ig jag ser ut. Dom har inte klippt kring benen och under magen ännu så jag ser väldigt lustig ut, tycker jag. Husse har börjat kalla mig för "lurvfot". För att inte tala om svansen den ser anskrämlig ut!!! Man får ju skämmas. Haggan kallar mig för Ior. Hon säger att min svans ser ut som en åsnas...ja ni hör hur jag har det...ändå är det ju dom som klippt den så. Inte hade jag gjort det själv inte.
Nu ska jag gå och se om man kan få sig nåt att äta. Det blir väl det gamla vanliga, torra tråkiga kulor...Vi hörs och ses!

/ Voff voff från Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar