torsdag 5 december 2013

Voff voff inför jul m.m.

Voff!
Ja nu har jag nog blivit liiite bättre på att komma igång med bloggningen.
I går var husse och matte och hälsade på våra nya grannar. Dom har flyttat hit från något som heter Australien, men vad det är och var det ligger har jag inte en aning om. I alla fall så pratar dom konstigt. Ja hon, hon heter visst Lotta, hon kan prata som vanligt, men han, han heter visst Michael, han pratar bara utrikiska.
Men när gamlingarna kom hem därifrån, sent på kvällen, så hade dom med en kaka, jag tror den hette biskits, som tydligen Michael hade bakat. Wow den var jättegod och dom hade skickat den speciellt till mig! Måste alltså vara bra grannar dom där...

Så nu ska jag försöka lära mig utrikiska så jag kan springa över till Michael och tigga en biskits. Men är det någon som vet var man kan hitta en kurs i utrikiska, så jag kan lära mej? Det kanske finns nåt på internet om utrikiska, jag ska ta och söka. En del kallar det visst för att googla eller var det gurgla? Men jag ska i alla fall söka jag, SÅ DET SÅ!

I övrigt har det varit en ganska bra dag för husse har inte behövt köra traktor en enda gång, annars brukar det alltid vara någon som ringer. Och det blir en hemmakväll för gamlingarna, båda ska vara hemma hela kvällen. Det tycker jag är jätte kul! Ni vet jag skrev ju att husse klippt mej, så jag ska ta ett foto så ni får se hur det blev, men det är klart det har ju redan vuxit tillbaka lite av min snygga "habanerapäls".
Nu hör jag att någon är i kylen så jag ska skynda mej dit, kanske kan man få något att smaska på. Men det visade sig vara matte och då är det inte så stor idé, men man kan ju alltid prova...
Voff voff!
/Rufus

1 kommentar: