fredag 23 mars 2012

Voff voff nu ska ni få höra...

Voff på er alla glada (ja förresten ni andra också)!

Inte nog med att man ska ta sprutor och äta piller, nu har husse klippt mig också. Min fina päls som var lite småtovig och underbar, har han klippt bort, så nu ser man ut som en snaggad "apa".

Först åkte man på att bada och där for allt man försökt att spara i pälsen och efter det kom saxen fram. Ja nu har man inget kvar "INGEN PÄLS" "INGA KLOR" det är inte lätt att vara hund i den här familjen ska ni tro.

Nåja i själva verket har jag det ändå jäkligt bra, för husse och matte är jättesnälla!

Men tyvärr så kommer måndan allt närmare och det ser jag inte fram mot! För då kommer lillsyrran hit och ska klippa husse...och det struntar jag väl i, men hon ska ge mig den andra sprutan, den som husse och matte inte vill ge mig. Det är såna här gånger man önskar att lillsyrran inte hade utbildat sig till sjuksyrra, utan fortsatt och varit barnskötare i stället. Nåja det blir i alla fall kul att träffa henne.
Idag har jag varit och kört tre säckar pellets till en kille här i byn. Husse följde med och höll mig sällskap. Sen blir det en ganska lugn helg, för jag har inte bokat in några spelningar. Men jag hörde dom, husse och matte alltså, prata om att gå på motionsdansen här i Vuollerim på Folkan och lyssna på Peter & Agneta. Jag tror att jag har träffat dom en gång när dom var till våran husbil...

Jag brukar ta matte med ut på promenad, men tyvärr är jag alltid tvungen att ha en ful röd tröja på mig och jag tycker inte alls om den. Men så igår tog jag ut husse på en promenad och då slapp jag att ha tröjan och det var toppen! Vi gick en sväng förbi Vuollerim 6000 och hälsade på, för att matte jobbar där 2 dar i veckan ett tag framåt. Jag förstår inte varför det heter 6000?? Nån har sagt att det är 6000 år, men inte ser då huset ut att vara så gammalt och inte kan väl matte vara 6000 år...Nåja kanske, man vet aldrig!
Nä nu har jag inte tid mer, för nu ska jag ut och göra det nödvändiga sen ska jag se vad jag kan hitta på för kul med husse.

Vi hörs Voff voff!
/Rufus

1 kommentar:

  1. Jadu Rufus du har det inte lätt, men om det är någon tröst så kan ju lillasyster det här med att stickas, vore nog värre om det var jag som skulle göra det :) kram Storasyster

    SvaraRadera