lördag 26 maj 2012

Voff voff!

Voff på er alla!
Som ni kanske läst, har jag under en tid ätit kortison tills mitt vaccin skulle börja verka. Men nu har jag blivit tvungen att avbryta kuren. Ni förstår, jag gick upp över 1 kg på några veckor! Så nu är man inte längre lika stilig och elegant Habanäs...nä nu börjar man i stället se ut som en svart långhårig julgris...och det är inte kul!!!
Husse och jag har promenerat nästan varje dag så jag ska komma i form igen. Det är betydligt trevligare att promenera med husse...haggan drar alltid iväg mig på "mastodontrundor"!!! Typ två timmar, och inte får jag stanna överallt där jag vill heller...

Jag och husse var i Piteå förra veckan. Först var det jag och husse ensamma, det var sååå lugnt och skönt. Vi åkte ner tisdag kväll för att uträtta lite ärenden. På onsdag var vi på en gummiverkstad och bytte hjul på husbilen (fast nog tyckte jag att verkstan var bygd av trä och så...). Sedan for vi till Västra kajen och bodde på campingen. Där blev det sedan medlemsträff för Camp4you-medlemmar och jag är ju medlem, så jag var nästan först på plats.
Det var jätteskönt och skoj, för från tisdagkväll till torsdag fick jag ha husse alldeles för mig själv. Men på fredag kom haggan!, och vad tror ni hände på lördagskvällen? JO just precis, vaktande av husbil!!! Medan husse och matte var och åt god mat på medlemsträffen, fick jag ligga ensam och möjligtvis knapra i mig nån torr och hård matkula (fast jag brukar aldrig äta när jag är ensam, tycker att det är jättetråkigt!) och ändå är det ju jag som är medlem... var finns rättvisan här i världen???

På fredag f.m. var vi till butiken och där träffade matte och husse ett par, Iréne och Henrik, som tydligen var väldigt trevliga och som varit och dansat när husse och matte spelade i Täfteå förra sommaren. (Dit ska vi tydligen också tillbaka i början av juni).
Så nu är det nya äventyr inplanerade. Dom, alltså husse och matte tror ju inte att jag förstår när dom pratar mellan sig, men det gör jag visst, jag förstår allt!!!
Hörde att dom pratade om att åka på en dansbandsvecka i Malung. Ja då vet man väl vad man har framför sig, för inte lär man ju få följa in där heller...suck!

I alla fall, till träffen kom också en f.d. arbetskompis till husse han heter Bosse och han hade med sig sin sambo Katarina och en tjej som hette Sara. Dom var snälla och kuliga alla tre. Dom har förresten 3 vita älghundar (ja jag är ju älghund också fast svart). Dom var på hundutställning på lördag och det gick visst riktigt bra...Fast ärligt talat, jag förstår inte varför dom far ända till Piteå bara för att ställa ut en hund...? Jag står då ganska ofta ute bakom väggen i Vuollerim och det går också bra...
Nä nu ska jag gå och titta hur det går för Anton i Let´s dance, jag tycker han är riktigt bra!
Voff voff och sov så gott!
/ Rufus

1 kommentar:

  1. Ja du Rufus, du är söt du och skratta det får man när du skriver. Nu är det ju så att stora syster har semester när det är dansbandsvecka i Malung. Och känner du inte för att vakta husbilen så är du välkommer på kollo i Antnäs :)

    SvaraRadera