måndag 30 januari 2012

Rufus här!

Nu ska ni få höra, nu går verkligen "skam på torra land"!
Husse och matte lämnade mig på "dagis" i går. I och för sig var det inget fel på stället. Det var nämligen hemma hos mamoster, Lelle och Nalle och där är det ju alltid bra.
Men det som gör mig mycket upprörd, var att matte och husse var till Jokkmokk till tant Elise och farbror Ivar. Dit brukar jag ju alltid få följa annars och Ivar brukar alltid bjuda mig på godis. Dessutom brukar både tant Elise och farbror Ivar ägna mig mycket uppmärksamhet och sånt gillar jag!
Orsaken till att jag inte fick följa, var att det var nåt som hette Vernissage (vad nu det är) på det där Apoteket, som egentligen inte är nåt apotek. Husse och matte hade tydligen spelat för några tavlor...Människor är bra konstiga.

Nåja, jag hade det som sagt bra på dagis. Fick en del smakbitar, både av Lelle och mamoster. Nalle däremot var lite tråkig. Han ville inte alls leka, tror faktiskt att han är lite lat...

Men nu till nåt helt annat...
Jag har länge varit lite orolig över husse o matte och deras förehavanden, men nu tror jag att det är mycket illa...?
I stort sett varje morgon ställer dom ut jättemånga hinkar med vatten och sedan på kvällen försvinner dom båda två i tvättstugan och blir där jättelänge. tar dom reda på isen som blivit i hinkarna. Dom har flera hundra isbitar som främst matte är och staplar utanför, i stort sett varje kväll. Å det må väl vara, men sen säger dom att dom ska göra en sol av isbitarna...
Visst verkar det konstigt?
Egentligen vill jag inte berätta det här för nån, jag är rädd att nån ska komma och "omhänderta" mig. Men jag lovar, att förutom detta så är både matte och husse justa "föräldrar", så det går inte direkt nån nöd på mig. Men KONSTIGT är det!!!

Ha de´!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar