tisdag 6 mars 2012

Voff voff nu är jag tillbaka...

Voff på er allihop!

Såg i ett inlägg från lillsyrran att hon ansåg att det var länge sedan jag var på bloggen. Ja men det ska jag säga, att när man har lika mycket att stå i som jag, då blir det ont om tid för nöjen...
Man ska boka spelningar, (fast det skulle egentligen vara bättre att låta bli, för då skulle jag slippa sitta ensam och vakta husbilen) sen ska man se till att dom får alla grejor och kläder med sig.
Och när det inte är spelning, ja då är det snöröjning från tidiga morgonen (ja rättare sagt natten). Dessutom måste jag ju se till så att haggan kommer sig till bussen och på jobbet varje morgon.
Är det inget annat, ja då är det bio som skall köras, med filmer som ska spolas m.m.

Så måste jag ju sköta huset på dagarna, städa och diska och sånt.
På eftermiddan, ja då är det till att ordna middag till haggan kommer hem. När allt det sedan är klart, ja då stupar man i bädden av ren utmattning!

I fredags var haggan till frisören i Boden och då var jag och husse och köpte en "bautasäck" med foder åt mig. Rättare sagt var det husse som köpte den, för jag hade hellre köpt något annat gott... Foder går väl an, men får man välja så finns det mycket annat gott, ja förresten nästan allt annat.
När hon var klar hos frissan åkte vi till Överkalix, för dom skulle spela där på kvällen. Ja för min del blev det ju vaktarbete, som vanligt.
Där på dansen träffade husse och matte Gun-Britt, en bekant kvinna som bott i Vuollerim, så då fick man ju naturligtvis visa upp sig...
Matte tyckte att jag skulle visa vilka konster jag kan, men hon hade inget godis, så då struntade jag i att vara duktig. Man säljer sig inte hur lätt som helst, så det så!

Men ibland händer det att man kan vara lite ledig i alla fall. Som i helgen då vi varit i Överkalix och spelat, då åkte vi först till Luleå för husse och matte skulle köpa en ny TV, jag har blivit trött på den gamla. Sedan åkte vi till storsyrran i Antnäs. Där kunde jag ju leka med Elina och Edvin.
Men vet ni vad?! Dom hade en konstig liten vit hund. Den såg ut som en hund men den luktade inte som en hund och den gick konstigt och lät väldigt mystiskt...så jag tog och skällde ut den ordentligt. Den blev så rädd så den försvann och syntes inte till under hela tiden vi var där.
Men det är ju inte så konstigt när den träffade på en tuffing som jag!!

Nu när det är vardag igen då är ordning återställd. Haggan är på jobbet, ingen snö, då får jag ha husse alldeles för mig själv hela tiden, mmmmmm...

Jag har hört att det är premiär på fiskesjöarna i Koikul till helgen. Om det är fint väder kanske jag tar med husse och åker dit en stund, då kan ju han fiska och jag kan springa runt och leka.

Nä nu går man och tar sig en tupplur, tror jag ska lägga mig i husses säng...

Ha det!
/ Voff voff Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar