tisdag 12 juni 2012

Voff voff....

Voff på er!

Ja idag är det Nationaldag. Men jag stannar inne för det regnar. Om andra vill gå i något tåg så får dom göra det utan mig. Förresten man brukar väl inte gå i tåg? Man brukar väl sitta och åka tåg har jag hört...

Men jag åker helst husbil, utom dom gånger vi ska ut och spela, för då blir man alltid ensam att vakta bilen. Jag har dumt nog bokat in husse och matte i Täfteå på fredagskväll och då får man ju skylla sig själv. Då blir det ju till att sitta ensam. Men gamlingarna måste ju också få ha lite trevligt och det har dom när dom spelar.
Sedan på lördag ska jag (ja även husse och matte) träffa Claes Lövgrens orkester, för det är dom som spelar på kvällen i Täfteå. Vi har lärt känna dom och det är superhärliga killar...nja gubbar!

Men det blir inte bara trevligheter på resan... Jag råkade nämligen höra när matte pratade med en som heter Ida, och frågade om hon skulle kunna hjälpa dom att ge mig mitt vaccin. Och vad tror ni hände??? Jo just det, hon svarade ja, så då vet man vad som väntar på torsdakväll fy f-n!

Vi ska tydligen också om i Boden till nån som heter Åke. Han ska visst fixa nåt i husses dator medan vi är borta. Jag hörde också att vi ska om hos storsyster i Antnäs med några grejor. Då kanske man kan få sig något till livs, för jag antar att det blir snålt annars som vanligt.
Nä nu ska jag gå ut och börja packa mina grejor i husbilen som jag vill ha med på resan. Ska försöka smuggla ut lite extra godis och gömma.
Jag hör av mig när vi kommer hem så får ni höra hur det gick med godiset, ja även i övrigt hur resan m.m. blev.

// Voff voff från Rufus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar