torsdag 14 februari 2013

Voff voff, jag har fått post...!

 
Kolla vad som damp ner en dag i brevlådan...och BARA till mig!
Måste vara från nån tik som jag träffat nån gång...
 
 
Hmmmm....? Det var hemskt vad hon har skrivit smått...
Jag måste verkligen anstränga mig för att kunna se nåt...
 
 
Aha...! Nu förstår jag...
 
Nej det var inte från nån tik..., men det var en trevlig hälsning från tant Stina och farbror Janne, ni vet han som var präst i den där stugan som var en kyrka i Gammelstan, eller hur det nu var...?
 
Dom skrev i alla fall och tackade för brevet dom fått.
Ni förstår, jag hörde av matte och husse att dom båda varit sjuka hela julhelgen, i förkylning och t.o.m. lunginflammation, så då tog jag och skrev ett långt brev, för att muntra upp dom...
Jag vet nämligen att dom tycker att det är jätteroligt att läsa min blogg.
Tant Stina tycker t.o.m. att matte ska göra en liten bok av alla mina inlägg.
Men jag vet inte...Då blir det väl förstås en massa ståhej med journalister och bokförläggare och annat "löst folk" som ska intervjua, fotografera och filma! Och då vet jag hur det blir...
 
Det blir precis som den sommaren TV var och filmade oss. Matte och husse städade hela huset från golv till tak. Ja förresten det räckte inte med huset. Matte städade utanför huset också...! Husse var INTE GLAD!!!
Så det är nog lika bra att det inte blir nåt av det...
 
Ja, nu har det varit marknad och vi åkte upp till Jokkmokk, till mattes jobb, sent onsdag kväll. Som vi packade bilen trodde jag att vi skulle bli borta väääldigt länge.
Det blev i alla fall precis som jag trodde och önskade. Jag och husse fick umgås hela dagarna UTAN att bli störda. Vi har VILAT väldigt mycket, SKÖÖÖNT!!!
Matte tittade in som hastigast nån gång på förkvällen och sedan försvann hon igen och kom bara tillbaka för att sova.
 
På torsdag kväll hade jag bokat speljobb åt dom och då vet jag ju vad min insats blir..., jo just det, vakta husbilen. Men tack och lov blev dom inte borta så länge den här gången.
 
Det var 30 grader kallt ute nästan hela tiden och det gick åt jättemycket gasol i husbilen. Matte försökte snåla in på värmen, men jag och husse ville ju ha det varmt och skönt. Så på fredag kväll bestämde jag och husse att vi måste fara hem. Men matte stannade kvar och sov hos tant Elise och farbror Ivar. Det var BARA 8 stycken som sov där i deras LILLA lägenhet, så då klämde matte in sig där också. Där skulle man egentligen ha varit och gått runt och bitit alla i tårna...
Det var i alla fall JÄTTESKÖÖÖNT att komma hem! Jag och husse bredde ut oss i HELA dubbelsängen!
 
På lördag kväll hade jag bokat spelning åt husse och matte på Folkets Hus här hemma. Det var visst en trevlig kväll, hörde jag...
Jag stannade hemma och vaktade huset. Undrar förresten var huset och husbilen skulle ta vägen, om inte jag fanns och vaktade...? Det skulle vara intressant att veta.
 
Nu ska jag gå och se vad husse och matte gör...det är alldeles tyst, undrar om dom somnat i var sitt soffhörn...?
 
Natti natti!
/Ruffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar