fredag 5 april 2013

Voff voff, här händer det grejer...!

Nu mina vänner börjar det hända och har det hänt grejor.... undrar var jag ska börja...?

För det första har husse bytt traktor och den har mindre hytt än den gamla, så nu ryms helt plötsligt inte min sits i den, men då får han skylla sig själv och skotta ensam, SÅ DET SÅ!!! Nåja, allt har även en god sida..., jag slipper ju stiga upp så tidigt på morgnarna...!

Gamlingarna har hållit på med att byta foder till mig...Förr åt jag nåt som hette Eukanuba. Så fick jag nåt som nån "kunglig kanin" tillverkat, det var JÄTTEGOTT men SVINDYRT!
Så kom husse hem med nåt som var gjort på älgkött. Ha, ha, vilken dumskalle...! det fanns inge älg i det fodret, det kände jag direkt, men det var faktiskt ganska gott. Tyvärr var det inget lightfoder, så jag blev lite rund om magen och det innebar i sin tur att det blev gatlopp med matte. Så nu är vi tillbaka till Eukanuba. Det är ett lightfoder och just av den anledningen inte så gott...och allt detta för att min klåda ska bli bättre, jag menar försvinna förstås!

Vi var till Jokkmokk för ett tag sedan. Husse var till lillsyster och klippte sig och VET NI VAD!
Då försökte dom klippa av mig både skägget och muschen, men jag kääämpade och streeetade mot, så till slut gav dom upp...En ny seger för mig hurra hurra!!!!

I samband med Påsk var husse och jag ute på en promenad, då hittade vi en pengabörs på vägen. Husse tog kontakt med ägaren, som visade sig vara en ägarinna och hon blev jätteglad! Den, ja alltså pengabörsen fick bo hos oss över påsken och så kom hon och hämtade den när hon var på väg hem igen. Vi fick en chokladask som tack, men tro nu inte att jag fick smaka nåt där inte...Husse tog upp den till garaget och den har dom säkert redan snaskat i sig. Men nu undrar jag...,det var väl ändå JAG som nosade upp börsen, så egentligen borde väl JAG ha bestämt vad som skulle göras med den...

Efter att pengabörsen blivit hämtad på annandagen, åkte vi till Luleå, närmare bestämt ut till Örarna och hälsade på tant Stina och farbror Janne, ja ni vet "prästen" i Gammelstans kyrkby. Men han var tydligen påskledig, för han hade bara svarta byxor och en röd tröja, inte de stiliga kläderna som han hade vid midsommar. Nåja, det var i alla fall trevligt där. Dom bjöd på mat, ja det vill säga dom bjöd husse och matte på mat. Jag fick som vanligt inte smaka, bara se på, men man börjar ju bli van...

Men nu ska ni få höra...!!! Nu har matte ringt till nån sån där "klok kärring" som påstår att hon kan prata med hundar. Hon säger att jag är stressad av att hålla ihop flocken, ja det vill säga husse och matte och det är klart, jag har det inte lätt med att hålla reda på dom. Husse ini traktorn och matte på jobbet...Stressen ska tydligen kunna göra så att jag ibland får magknip och även klådan kan bero på detta... Ja inte har då nåt medium varit i kontakt med mig, vad jag vet.... Men man kanske har kontakt omedvetet, eller kan det bero på att jag har slut pengar på mitt kontantkort i mobilen...?

Oj oj då, nu känner jag hur det börjar kniiipa i magen...är det hunger eller är det kärringen som gör sig påmind...?!
Ja man får väl gå och se om det finns nå Eukanuba i skålen, för det är väl det enda som erbjuds.

Ha det bra så hörs vi snart igen!
P.S Eukanuba.. visst låter det som en svordom...?

Voff voff från Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar