torsdag 10 april 2014

Voff voff alla ni där ute

Voff voff, Här är Rufus!
Nu ska ni få höra. Förra veckan var en dj-a vecka. Det började med att husse klippte av mig all min vackra päls, och inte nog med det...
En dag fick jag följa med husse till storstan för vi skulle titta på en bil. Våran började vara lite knasig och jag vill ju att den ska fungera när man behöver den. Och vad tror ni hände? JO han svängde in till det där dj-a Djursjukhuset i Gammelstan. Vilken svikare och jag som litade på husse. Nåja det kunde ha varit värre, det blev bara (enl husse och matte) kloklippning, så man har levt som i ett litet trauma ett tag.

Vi var till våra grannar på en s.k. blixtvisit, den blev 1,5 timmar. Ja man kan ju undra hur länge en vanlig visit är... Men det är bara kul att besöka Michael och Lotta för det finns alltid lite godis till mej också. Men jag har fortfarande lite svårt att fatta vad Michael säger. Jag hinner nog lära mej engelska innan han lärt sig svenska. Kom plötsligt underfund om att det ju är helt onödigt att jag lär mej engelska när han ändå ska lära sig svenska... Så jag fortsätter och låtsas att jag förstår vad han säger, för jag får godis i alla fall.

I övrigt händer det inte så mycket. Man går ju bara och liksom väntar på att det ska bli sommar...
För då blir det att åka till stugan och där tycker jag det är kul att vara. Där kan man gå ut och in som man vill och så finns det så mycket att nosa och hålla koll på. Ni vet jag måste ju ha koll på vad som händer och sker runt min sommarstuga!

Husses kusin Jalle var upp för ett tag sedan och hälsade på. Han sov över till dagen därpå och det var kul.
Det som är lite jobbigt är att han alltid ska ta min leksak (den som jag kallar grejen) men när han tog den klockan fem på morgonen, då dj-ar tyckte jag att måttet var rågat! Så jag hämtade grejen när han kastade den men sen la jag den i bädden och la mej själv ovanpå, så då var det färdiglekt! Tänk er själv kl 05,00.
Nä nu ska jag gå och se om dom gjort i ordning mitt kvällsmål, för hungrig kan man ju inte gå till sängs.
Vi får höras igen och så hälsar jag speciellt till er Stina och Janne på Örarna.

Voff voff hälsar jag
// Rufus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar