lördag 10 maj 2014

Voff voff!

Voff på er!
Nu har nästan all snö försvunnit i min hage och det är skönt, för då kan man springa runt med full hastighet!
För några helger sen var vi till Stina och Janne (ni vet han som är pastor och bor i en kyrkby på sommaren). Jag har varit med och spelat in en CD med gamlingarna som jag har gett till Stina. Den finns bara i ett exemplar och är specialgjord för henne. Jag tror hon blev glad när hon fick den...



Nu har det hänt ett par gånger när husse och matte farit bort, att jag fått vara hos Michael och Lotta
och dom är verkligen jättesnälla med mig och jag får alltid något gott att äta.
Men jag har lite problem med att förstå Michael, för han envisas med att prata rotvälska. Men jag brukar bara nicka och låtsas att jag förstår.



Jag hörde att husse och matte pratade om att nu börjar dom om på parken i Boden. Hå hå ja ja, då börjar snart vakttjänsten igen... Ni vet den där dj-a husbilen som inte kan vara ensam på kvällarna, ja inte på dagarna heller för den delen.
Det är ju tur att den har sällskap av traktorn m.fl. där uppe i garaget, annars hade man väl fått sitta där om kvällarna.
Nä tacka vet jag Jalles husbil, den behöver ingen kompis eller vakt på kvällar och dagar.


När vi är i Boden på parken då står den alltid ensam när Jalle är inne och dansar eller vad dom nu gör... För vad jag vet brukar inte husse dansa. Ja det är klart han har nog dansat nån gång med mej, men bättre danspartner kunde man ju ha...



För ett tag sen var vi till Jokkmokk och hjälpte till med några skåpar och hyllor på Gamla Apoteket. Jag fick med mig Michael för att hjälpa husse, så jag skulle kunna övervaka jobbet bättre. Ni vet, är man bas så är man...
Men dom gjorde faktiskt ett rätt så bra jobb. Men några gånger blev jag ju förstås tvungen att korrigera dom.
Michael hade bisquits med till fikat. Han sa att man den 25 april firar Anzac dagen i Australien. Men jag känner ingen Anzac, så jag struntade i att fira, för det fanns då inge tårta vad jag kunde se och lukta...
Nä nu ska jag gå och se om gamlingarna är vaken och kanske få något till livs.

Voff voff!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar