måndag 26 december 2011

Voff voff, och god fortsättning...

Voff!

Ja nu har julafton varit och jag fick julklappar av Elina och Edvin. Det ena var en konstig liten lila figur och det andra var en jättelååång ko. Fina grejer båda två, men kon gillar jag väldigt mycket så jag har lekt en hel del med den.
Som vanligt ska ju alltid matte blanda sig i det hela...
Hon råkade se att jag bitit ett litet hål på ett ställe. Det är väl inte hela världen, det är ju min ko, så det så och då gör jag väl vad jag vill med den, ELLER ?
Så nu får jag bara leka med den när nån har uppsikt över vad jag gör. Tydligen är hon rädd att jag ska få i mig det som är inuti kon, alltså köttet??? Vad jag vet så äter både människor och djur kött hela dagarna och inte är det nåt konstigt med det...

Julafton firade vi hos Lelle och Mamoster (Britt) och fy f-n vad dom åt! Det ena läckrare än det andra...Och där satt man och tittade på (som vanligt), men till slut tog i alla fall Lelle upp mig i knät och jag fick några smakbitar. Jag säger bara, tur att Lelle finns...
Nåja Mamoster smugglade ner någon liten bit då och då också.

Men tänk jag har inte sett en enda tomte ute i år, kanske dom har glömt bort att det är jul, i så fall blir nog småbarnen ledsna...

Innan vi for till Lelle och Britt, var vi på kyrkogården och tände ljus. Vi tände åt husses mamma och på Elises föräldras grav. Det var riktigt vackert där...

I går blev det inte så mycket gjort vi slappade mest och tog det lugnt. Det kom lite snö men det var så lite så jag behövde inte åka ut och skotta för det lilla.

Idag har vi varit och affischerat för bion som är på onsdag. Just nu sitter matte och reder ut en härva garn, och inte fick jag vara med och leka med det ska ni tro. Husse har varit en sväng till garaget och smort och bytt olja i traktorn, det var hans tur att göra det. Mest troligt ska jag och husse åka till Umeå på fredag och hämta en sandspridare. Matte ska visst jobba, men hon tycker det är så kul på nya jobbet så det gör hon gärna.

I morgon kanske matte och jag ska gå runt byn och lägga lappar i brevlådorna så att folket vet att det är bio på onsdag. Den hette något om en enkel biljett till någon by, minns inte så noga.

Nä nu tror jag att jag ska kolla vad gamlingarna gör, kanske dom orkar med en liten lekstund om jag har tur. Vi hörs väl senare...
Ha nu en God fortsättning och om vi inte hörs
så ska ni ha ett riktigt Gott slut
och ett Gott Nytt!

Voff voff!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar