tisdag 20 december 2011

Voff voff! Det var ett tag sen sist...

Voff voff på er alla bloggare!

Nu är det ett bra tag sedan jag var inne och bloggade, så det har "hunnit rinna en del vatten under broarna". Det har t.ex. varit ett ganska frenetiskt turnerande, men så är det när man är manager och turnéledare.
En dag, när jag trodde att vi var på väg till en spelning, (visserligen kunde jag inte komma ihåg att jag bokat- eller planerat in nånting), så svängde dom av i Gammelstan, och vart tror ni det bar av...? Jo just det, till det där f-bannade djursjukhuset. Där fick jag en spruta (fast dom sa att det var ett blodprov) och fy f-n vad jag skrek!!!! Det gjorde ju jätteont.
Sedan kollade dom mig runt munnen och även tassarna samt klippte mina fina klor. Och nu ska ni få höra vad som blev av detta...
Jo varje dag, så löddrar dom upp en svamp med nåt specialschampo och gnider in mina tassar och sedan även hakan och munnen, ja fast på utsidan, mera som på läpparna. När det är klart ska det sitta på i 10 minuter (men det är ganska mysigt faktiskt, för då får jag ligga helt stilla och må gott i husses famn). Sedan ska det sköljas bort och när jag har blivit torr igen, smörjer dom in något kletigt på dom ställen dom tvättat. Detta för att jag har lite klåda. Men det är väl inget för en hårding som jag!

Det har ju även snöat kraftigt ett tag nu, så det har varit ganska mycket med snöröjningen också, men som tur är så brukar husse avlösa mig ibland.

Just nu är det lugnt på "spelningsfronten". Vi har s.k. kompledigt (semester) och nu väntar jag på att tomten ska komma med någon häftig present till mig.
Jag hörde att vi ska fira jul med Lelle, Mamoster och Nalle, det kan ju bli kul...

Lillasyster Karin ville att vi skulle komma och vara med dom och äta julmiddag, men husse och matte tycker att det är så mycket folk där så det blir lite besvärligt att ha med mig...Vad dom nu menar med det?????? Det hade ju varit ett gyllene tillfälle att få sig lite extra go´bitar, när Frida, Filip, Edvin och Elina ska äta julmat. Det kommer säkert att ramla ner en hel del på golvet... Tänk att då kunde jag suttit där och smaskat.

Husse har varit ute med traktorn och skottat i dag (det var hans tur). Jag ville vara hemma, för matte bakade mjukkaka, och då kan det ju bli en smakbit...

Nu när det kommit snö, så har husse skottat upp gångarna på baksidan av huset (i min hage) så att jag kan springa runt runt m.m. Jag ska ta en bild av det till nästa gång jag bloggar, så ni får se vad fint jag har bakom väggen. Jag ska be husse att han även fotar mig när jag kör traktorn, så ni får se vad duktig jag är.

Nu slamrar det i köket, så jag måste dit och kolla vad det är.
Ha det så bra!
/ Voff Voff Rufus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar