tisdag 11 oktober 2011

Ensam och allena...

Vovv, vovv!
Ingen höjdarhelg precis. Lördag var väl någorlunda. Jag fick vara ganska mycke me husse, å då är ju allt bra. Visserligen satt han mycke vid datorn (höll på med musik, som vanligt) men han var i alla fall hemma.
Haggan höll på i köket vid spisen. Satt ett tag och vaktade om nåt skulle falla ner, men gav upp till slut. Om ni bara visste vilken skillnad det är när matte och husse lagar mat. Det är mycke bättre när husse lagar. Då faller det ner smakbitar lite då och då, men haggan hon är alldeles för uppmärksam på sånt, då är det bara doften man får njuta av...

Sedan blev det bada av! Normalt sett brukar dom använda ett shampo som DOFTAR körsbär. Då är det ju ganska kul med bad, när man åtminstone luktar gott efteråt. Men nu använde dom nåt tråkigt shampo som dom tydligen köpt på det där äckliga Djursjukhuset i Gammelstan. Haggan påstod att det ska ta bort klåda. Jag har nämligen lite problem med klåda bl.a. kring nosen, så vi får väl se om det hjälper, jag känner mig i alla fall lite skeptisk. Jag vet inte jag, men jag tycker att det är lite "övertro" på detta Djursjukhus. (Varning till er som läser detta, ÅK ALDRIG DIT! Det gör bara ont.)

När det närmade sig mot kväll förstod jag att något var på G. Jag kände på mig att, NU BLIR JAG ENSAM! Mycke riktigt. Först for matte iväg. Hörde att dom pratade om att hon skulle ner till "Folke", eller var det Folkan för att jobba i garderoben. Fattar inte varför matte måste jobba i den garderoben? Kan han inte städa sin egen garderob? Va jag vet, så är det då aldrig nån annan å "jobbar" i garderoberna vi har här hemma, utan de fixar matte och husse själva.
Ja, det var i alla fall tydligen en stor garderob, för på en liten stund for husse också ner för att hjälpa till. Som tur var tände matte lite lampor innan hon for. Ibland glömmer dom de när dom åker bort medan det är ljust ute och då får jag ligga i mörker ända tills dom kommer hem, inte kul alls...

Söndag var det samma sak! På dagen var dom båda ute och stökade. Jag hörde dom hela tiden och såg dom ibland genom fönstret, men jag fick inte vara med.
På kvällen plockades "gå bort-kläderna" fram, så då visste jag genast att "klockan var slagen"...
Nu var det Vlm 6000 dom skulle till. Det var visst nån konsert där, med nån tant Anita som skulle sjunga samba, som om det skulle vara nåt att lyssna på?
Ibland måste jag säga att husse och matte prioriterar konstigt! Nog måste det väl vara mycke roligare att umgås med mig än att vara och lyssna på nån som sjunger samba...
Nåja, tack och lov blev dom inte så sena. Husse kom hem först, som vanligt". Matte blir alltid kvar till sista man, men hon blev faktiskt inte så långt efter den här gången.
Sedan myste vi ett tag i TV-soffan innan det var dags för "snarken".

Hej svejs!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar