måndag 17 oktober 2011

Vov Vov, nu är det ett tag sedan igen...

Rufus här, vov på er!

Vet ni vad! Jag behöver inte ha stövel på mig nu när jag går ut i hagen och piar och det är faktiskt jätteskönt. Husse har jagat i helgen, men jag tror inte det har gått så bra för honom, den stackarn, tänk om jag bara kunde hjälpa till så skulle han nog bli glad...

Det är kul när han är hemma, men på söndag kväll då var det dax igen att vara ensam. Ja naturligtvis så var det ju bio och då sitter man där man sitter...Nåja jag ligger ganska mycket också när jag är ensam.

I dag fick jag i alla fall följa när husse for ner på Folkets Hus för att kolla något med filmprojektorn, då blev jag glad, ända tills vi kom dit. Då upptäckte jag nämligen att jag skulle hamna med "haggan", och inte fick jag springa runt då inte.
Farbror John var där också och det luktade så mycket hund av hans byxor så jag var tvungen att undersöka dom noga. Men jag lyckades ändå inte lista ut vilken hund det var.

Efter att vi varit på Folkan åkte vi en sväng med Pickuppen. Husse har grejat med något som heter tomgången. Undrar vad en "tomgång" är för något egentligen...Är det en grusgång utan folk eller är det "ingen gång alls" det verkar helknäppt...
Nåja det blev ju en liten sväng trots allt. Vet ni, i går kväll när dom kom från bion, då tog vi lilla bilen och for runt till en del brevlådor kors och tvärs i byn. Dom la i post men jag såg att dom missade många många lådor. Det kanske hade att göra med, att dom först for och läste numret på huset. Sedan åkte vi till ställen där det stod flera lådor tillsammans och i en del la dom ett papper. Det var då jag såg att dom missade många många. Jag hade ju helst velat kliva ut och pinka vid lådorna, men se det fick jag inte.

Hörde att husse skall till stugan i veckan, ska visst "göra vinter". Inte visste jag att husse kan göra så att det blir vinter...? Han verkar kunna lite av varje, min husse. Nåja jag hörde också, att jag nog ska få följa HOPPAS!!!

Vi hörs
/Ruffe

1 kommentar: