tisdag 18 oktober 2011

Vov Vov nu blir jag orolig....

Vov igen!
Nu börjar jag bli riktigt orolig. Jag hörde matte säga att dom borde raka mig mig helt och hållet för att få bort mina tovor. Tänker dom göra mig till någon dj-a kinesisk nakenhund? Jag som är en STILIG Havanaise. Nu gäller det att vara på sin vakt, om dom tar fram den där maskinen som låter som en geting, då är det bara "att ta på shappen".
Jag tycker det är ganska ok när husse brukar klippa mig. Då blir det så där lagomt och inte någon dj-a rakning.
Men jag hörde haggan säga, att jag ska bada först, men vad f-n jag har ju nyss badat! Nu tror dom nog att jag är någon apporterande kinesisk nakenvattenhund. Jag som är en
Ä L G H U N D och borde vara i skogen och jaga, i stället för att hålla på med bad klippning och annat trams... En riktig älghund skall ha lite kvistar och tovor i pälsen. För när husse kommer från skogen så ser minsann hans hår ut som en risbuske, och inte behöver han raka bort det.
Lelle var och hälsade på i dag och då var jag på ett riktigt lekhumör, så jag snodde vanten av honom. Men då la naturligtvis haggan sig i och tog av mig den. Men skam den som ger sig, så jag snodde den en gång till och vad tror ni hände? Jo haggan var framme igen och så var det roliga slut.
I dag tog husse och jag husbilen och åkte ner till Folkan och hem igen och jag fattar ingenting... ? Men husse sa att han inte kunde köra in, för det stod en lastbil ivägen. Men det fanns ju gott om plats på den stora parkeringen, men det såg han tydligen inte, trots att han har ganska nya glasögon, så dom är nog inte så bra...
I kväll ska vi fara på Folkan och ställa upp musikgrejerna. Dom ska visst träna, men jag förstår inte riktigt, dom tränar ju på att ställa upp dom varje gång dom spelar, varför måste dom träna ännu mera däremellan...?
Men om jag har tur så får jag följa med. Där på Folkan är det gott om plats att leka. Jag brukar få låna ett band som man har till sladdarna och ibland får jag låna mattes nycklar, dom är kul för dom skramlar ganska bra.
Nu hörde jag att haggan kom hem, så jag måste väl gå och hälsa på henne för husfridens skull. I övrigt är det inte så mycket att göra, det regnar ute så man får väl ta sig en lur eller två.
P.S. Det blev inget av att träna ställa upp grejorna, det blir visst i morgon i stället.

Vov på er
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar