söndag 20 november 2011

Voff Voff, kolla snaggen!!!!

Voff Voff!

Ja som ni ser, så har husse fått ordentlig fart på saxen. Nu finns det inte mycket kvar av min vackra päls (jag menar mina tovor). Husse har verkligen "legat i" och klippt. Det sorgliga är bara att han måste klippa bort nästan all min päls, för jag hade enormt många och stora tovor. Hela bakdelen på mig, var i stort sett en enda tova. Men nu är dom bortklippta och jag har verkligen blivit "smal om häcken". Inget ont som inte har nåt gott med sig...
Ja benen är också bedrövliga att se och i morgon blir det nog klippning under magen och runt huvudet. Just nu ser jag ut som ett lejon med mycket och stor man. Mycket hår kring hals och huvud och lite på kroppen. Jag förstod att det skulle bli något "extra", eftersom jag åkte på bada i går kväll. Men det känns samtidigt skönt för det har stramat och luggat lite grann tack vare tovorna.

Husse har varit och kört bio i kväll och matte sköter ju om biljetter godis m.m, så jag har varit ensam. Men det var ganska OK, för då fick jag vila en liten stund från friseringen.
Jag har nog sett att husse har klätt "ramen" till bädden i traktorn. Han har gjort så att det ska vara mjukt och skönt när jag ska åka med. Nu har det ju börjat snöa lite lätt, så det är väl på gång att börja jobba snart. Uj uj, då kommer jag måsta stiga upp tidigt! Å jag som gärna vill dra mig på morgonen, men jag får väl ta mig en blund ibland, så får husse köra under tiden.

I fredags jobbade matte sin sista dag på Unga Örnar. Hon ska börja jobba på Gamla Apoteket i Jokkmokk i stället, där tant Elise och farbror Ivar är. Om hon inte åker buss utan tar bilen nån gång, då kanske jag kan följa och leka med farbror Ivar. Både han och tant Elise är jättesnälla och uppmärksammar mig hela tiden. Det tycker jag om!

Nu börjar det faktiskt bli lite sent. Bäst att gå och lägga sig ifall jag måste ut och skotta snö i morgon bitti. Men om jag är för trött skickar jag väl bara ut husse ensam för att skotta och själv fortsätter jag att sova. Lite "privilegier" ska man väl ha...

Voff Voff och sleep well!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar