fredag 11 november 2011

Vov vov skönt att det är helg....

Vov!
Det är skönt att äntligen helgen kommit, eftersom det har varit en ganska hektisk vecka. Speciellt för mig som jobbar heltid, men jag har faktiskt allvarligt funderat på att dra ner till ca 50%. Dom andra 50 går ju till att vara med den där husbilen...Jag fattar egentligen inte att den inte kan vara ensam, - för det kan ju jag vara ibland, men det är klart, roligt är det ju inte.
I dag hade vi lite traktorkörning att göra, så vi åkte upp till garaget och bytte från gafflar till planerings skopan. När vi gick in i garaget träffade jag farbror Bernt. Han har en hund som heter Hugo, han ser ut precis som jag, men han är större. Nja, det är klart, jag är ju förstås snyggare, men vi är ganska lika. Det var jättekul att träffa farbror Bernt. Vi lekte och så fick jag följa ut i fikarummet, och där hade han godis som han bjöd på. Bernt är en kul kille!
När vi bytt utrustning åkte husse till hotellet och planerade ut grus på infarten, men jag var lite trött så jag stannade hemma och vilade lite i stället "surt sa räven"...
När husse hade kört klart, monterade jag in bränsleslangen till de nya värmaren i traktorn. Så nu väntar jag bara på att spänningsomvandlaren ska komma. Då kommer vi att få så varmt och skönt till vintern när det blir kallt. Traktorn behöver jag då aldrig vara med, den kan tydligen vara ensam och ändå är den mycket mindre än husbilen... KONSTIGT KONSTIGT...
Senare på dagen for vi upp och ställde in husbilen i garaget, då följde matte med, mest för att öppna dörrarna när vi körde in. Man slipper ha dom, dörrarna alltså, öppna så länge om man är två. En som öppnar och stänger, speciellt när det blivit kallt ute, för då släpper man ut så mycke värme. Och jag har minsann sagt ifrån, att vara dörrvakt, det är inget jobb för en stilig Havanaise, så det så!
När vi ställde in bilen träffade jag Bernt igen, men Hugo var inte med. Bernt säger att han inte gillar att vara i garaget längre, och jag som tycker det är jättekul, gott om plats att springa.
I dag var även grannarna, Ove och Kristin in i ett ärende. Jag kände direkt att dom har skaffat en hund, på lukten verkade det som att det är en schäferflicka...
Nu har dagen tagit slut och då är det dom vanliga kvällsrutinerna som gäller.
Natti natti!
/Rufus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar