torsdag 10 november 2011

Vov vov jag har haft en mysig vecka...

Vov alla glada!
För glad är jag! Jag har nämligen fått rå om husse i drygt 3 dagar. Vi har varit ute med husbilen "bara på tvåens".
Det började med att vi for till Luleå på söndag kväll för vi skulle serva dieselvärmaren i husbilen. Men mellan Harads och Boden fick vi en felindikering på växellådan (vi har en sån där konstig låda den växlar sjäv) så vi kunde bara köra 55 km/tim. Vi stannade i Boden på Statoil och köpte en tidning och när vi startade igen då var allt bra igen med "växlingslådan". Men när vi kört ca 1 mil, så hände samma sak igen.
Ja, i Luleå fixade dom till värmaren och konstaterade att vi hade fel storlek på bakhjulen, däcken alltså. Det är så att när vi skulle byta till vinterdäck hade vi fått fel sort (som jag skrev om i bloggen den 3 november) Nu var det bara att ställa färden mot Piteå. Dom beställde rätta däcken från Sundsvall, men vi visste inte om dom skulle hinna komma i tid, för på torsdag kl 10.00 skulle husse och matte spela i Sunderbyn på PRO:s höstmöte.
I Piteå stog vi utanför Camp4you. Husse hade ackorderat med Anders om att få låna en bil om vi inte skulle hinna få däcken i tid. Men på tisdag fick vi monterat på dom rätta däcken, så nu tror jag att bilen och växlingslådan är OK.
Från Piteå åkte vi till storasyster (Familjen Holm) i Antnäs. Där finns det ju lite av varje under bordet efter att Edvin och Elina ätit. Vi bodde i bilen utanför hos dom.
På onsdag kväll kom matte med bussen från Vuollerim, så jag var och mötte henne på Loet (vilket löjligt namn förresten på en busstation). Ni vet hon hade ju en hel del grejer att bära på. Husses bas och gitarr och en massa annat onödigt. Vi skulle åka till tant Maj-Britt och farbror Thure som vi känner. Men dom var inte riktigt säkra på var dom bodde, alltså husse och matte var osäker, nog visste jag men jag sa inget för dom frågade ju inte...i stället slog dom på GPS;en och tant Ingrid som pratar där och talar om hur man skall svänga. Men hon var nog inte riktigt nykter för hon bara svamlade om att svänga än hit än dit. Nåja till sist kom vi ju i alla fall fram och tror ni man fick följa med in? Nä just det, man blev förstås kvar i bilen. Allt blev förstört direkt när haggan kom! Inte nog med det, på kvällen trängde hon sig in i sängen där husse och jag legat. Nä veckan var mysig ända fram till onsdagskvällen, sen på torsdag blev det som vanligt vakta husbilen! Inte behövde jag vakta bilen tidigare under veckan, då kunde den vara ensam.
Men en sak som är bra, är att matte har skaffat en bärbar dator, så nu går det lättare att blogga igen. Den jag använde tidigare får vi inte ha till internet och sånt för husse, han anser att den tillhör musikutrustningen och inget annat. Nåja nån gång måste ju han också få bestämma...
Nu är jag i alla fall hemma i min egen bädda och pinkhage det känns skööönt!
Natti natti och vov vov!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar