onsdag 2 januari 2013

Voff voff, God Jul & Gott Nytt År!

Voff voff, alla glada i Juletid!

Vet ni, i går på Julafton såg jag en gubbe som var skäggig och gammal. Dom sa att han hette Tomten och att han delade ut presenter till dom som varit snälla, men jag fick då ingen present...
Förresten så borde den där gubben fått en rakhyvel i present, för han hade då inget fint skägg.

Jag och min familj var till Mamoster och Lelle och firade Jul. Ja det vill säga dom åt mest och jag fick nästan bara titta på.

Som ni säkert märkt, har jag varit lite lat med att blogga på sistone... men det har ju fallit en hel del snö, så man har ju haft full upp. Och sedan blev det ju JÄTTEKALLT!!! Burrr! Det är så kallt, så när jag ska ut och pinka, tar jag full fart så att det ska gå snabbt! Och ändå blir jag jättekall och värst är det om tassarna.
Ja det var så kallt en dag att t.o.m. pinkstrålen frös innan den hann ta mark...och när jag skällde frös skallet så det lät inget...Undrar just hur det blir när det blir varmare...? börjar det skälla ute i hagen då utan att jag är där...?

Lillsyster med familj var förbi när dom skulle åka ner till Storsyster i Antnäs. Lillsyster passade på och klippte håret på husse. Ha ha, då fick han känna hur det känns, för han klipper håret på mig. Men jag måste hålla med, jag blir faktiskt ännu snyggare när han är färdig!

Vet ni jag får medicin nu mot min nosklåda, men den har då inte hjälpt ännu...Tidigare fick jag vaccin men det hälpte inte. Hoppas att den nya medicinen hälper, för det är lite besvärligt att hålla på och klia sig. Ibland hjälper matte mig, hon påstår att hon kan klia mera varsamt med sina händer än det jag gör med mina klor.

På Nyårsafton ska gamlingarna spela på dans i Älvsbyn, så då vet man ju vad man ska göra den kvällen...Tänk att behöva fira Nyår ensam i den där dj-a husbilen.

Nä nu ska jag gå och se vad gamlingarna har för sig. Jag vet att det finns en STOR skinka i kylskåpet, men den lär man väl knappast få smaka på. Jag tycker i a f att det låter som om dom håller på i köket.

Ha nu en God fortsättning så hörs vi. Jag ska försöka skärpa mig när det gäller bloggningen...

Voff voff
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar