söndag 13 januari 2013

Voff voff och tjenixen!

Voff på er...Rufus här...!
Ja nu händer det inte så mycket men man försöker ju få dagarna att gå ändå.
Jag vet inte men jag tror att gamlingarna har satt mig på någon slags diet...
Varje morgon får jag tre små ynkliga bitar rökt kalkon. Husse och matte tror att dom lurar mig, det är nämligen medicin i den ena biten, nog vet jag väl det, men jag tänker som så att jag spelar med och gör mig dum, då får jag ju i alla fall dom små bitarna.
Efter att jag fått småbitarna får jag ingen mat förrän det gått 2 timmar. Det ska visst vara bra mot klådan på nosen, men inte f-n har jag då märkt någon skillnad. Det enda som händer är att man blir hungrig...

Idag var jag och husse och hälsade på Ma-Moster Britt och då fick jag gurka. Men det var nåt som var konstigt för Lelle var inte hemma. Han har visst åkt utomlands. Jag undrar vart det ligger och om det är långt dit...?
Jag tänkte att om det inte är så långt bort skulle jag ju kunna springa dit och leka med honom en stund. Är det förresten nån av er som vet var utomlands ligger?

På söndag ska vi åka till Jokkmokk och då får jag träffa min kompis Ivar, det ska bli kul, det är länge sen jag träffade honom. När jag lika är där ska jag hjälpa honom och visa hur en GPS fungerar. Ivar har nämligen fått en sån i julklapp.
Men jag behöver ingen GPS för jag är ju hund, så jag följer bara bakom husse...
Jag vet att vi har en sån där GPS i husbilen och det är en "tant Ingrid" som sitter i den och säger hur man ska köra. Men ibland får hon fnatt och säger att vi ska göra en U-sväng. Jag förstår inte vad hon menar... jag vet vad en borrsväng är, men vad har det att göra med bilåkning...?
Sen har vi en konstig TV i husbilen. Bilden i den är för det mesta svart, men varje gång vi ska åka baklänges, då börjar den lysa och visa en bild, men jag vet inte vilket program det är?
Jag ska säga till husse att den bara fungerar när vi åket bakåt, då kanske han kan vända den så att den syns när vi kör framåt också.
Den andra TV:n som sitter i bilen, den syns bara när vi står still. Ja jag fattar inte hur man kan skaffa sånt dj-a skräp...
Nä nu ska jag ta och dra mig tillbaka så jag får min skönhetssömn men jag återkommer snart igen.
Tills dess, ha de bra!

Voff voff 
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar