lördag 29 juni 2013

Voff voff från Rufus...

Voff på er alla!

Ja det har gått ganska lång tid nu sen jag var in och bloggade, men som ni förstår så har jag haft mycket att stå i. Bl. a har vi ju bytt traktor så jag har haft ganska mycket att göra för att få till den som vi vill ha den inför vintern. Jag har även varit med gamlingarna ute och spelat, ja d.v.s. vaktat husbilen...Men vi har också varit ut och rest lite.

Förra helgen hittade plötsligt husse och matte på, att vi skulle fara till Täfteå för att träffa Claes Lövgrens. Det är ju ett halvår sen sist.
Ni förstår dom hade egentligen planerat att vi i sommar skulle åka på Dansbandsvecka till Malung, mycket för att träffa och förstås lyssna på just Claes Lövgrens, men det fick ställas in p.g.a. en spelning som gamlingarna glömt bort. Börjar nästan bli lite orolig över deras INTENSIVA men KORTA minne...tur att dom har MIG!!!

På resan till Täfteå hade jag med mig Sita som sällskap, ja även Sitas husse Jalle var med. Det var bra för då slapp jag ju sitta ensam på kvällarna när dom tvåbenta var in och dansade till grabbarna. Ja det vill säga matte och Jalle dansade och husse lyssnade på musiken. Jag tror att husse kan dansa men han tycker nog inte att det är så kul...
Men det visade sig att resan gick till Kustladan utanför Docksta första kvällen d.v.s. fredagen. Där spelade nämligen Lövgrens då och eftersom matte fick tidigare tid hos frissan än som först planerats, så räckte tiden för att köra dit. Hörde att dom tvåbenta var mycket nöjda med kvällen, så då får man väl offra sig, det är ju faktiskt inte så ofta husse och matte roar sig själva...
Efter dansen körde vi till långtradarparkeringen i Docksta och där tillbringade vi natten.

Nästa morgon åt vi frukost, hmmm, ja d.v.s. de tvåbenta åt frukost och jag och Sita tittade på. Sita verkade inte bry sig så mycket om det så jag försökte också att ignorera, men det ska gudarna veta att det är inte lätt när det dukas fram en massa läckerheter som doooftar sååå gott...!

Nåja efter överstånden frukost, så åkte vi vidare till Täfteå. Vi tog en liten promenad runt området och jag passade på att visa Sita lite bra "pinkstolpar" och annat. Men hon är ju så konstig...hon är inte alls intresserad av några pinkstolpar...hon sätter sig i stället över tuvor och annat. Nåja alla måste ju få göra som dom vill... Jag visade henne också "fotbollsplanen" där jag brukar vara och springa och leka. Så vi tog oss en liten springtur där.

På kvällen var det dags för dom tvåbenta igen att inta dansbanan. Dom var borta i fleeera timmar, som vanligt. Men den här gången hade jag ju sällskap av Sita. Vi hade många intressanta samtal och så sov vi lite mellan varven förstås.
Husse matte och Jalle kom hem mitt i natten och efter välbehövlig nattsömn åkte vi hemåt igen. Vi lämnade av Sita och Jalle hemma i Blåsmark och sedan fortsatte vi hem till vårt lilla hem där hemma.
Vi hoppas att det blir en ny tur så småningom, jag tyckte att det pratades om det på hemvägen...

Voff voff!
/Rufus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar