fredag 7 oktober 2011

Mycket länge sen sist...

Minns inte sist jag bloggade själv. Det är konstigt, varje gång jag tänker göra det, så är datorn upptagen. För det mesta av en liten svart lurvig typ...
Känner mig lite trött efter förra helgens bravader. Tillbringade nämligen lördan och söndan på lasarettet i Sunderbyn. Hade definitivt annan planering för den helgen, men ibland blir det inte som man tänkt...
Jag är inte den som besöker doktorn i onödan. Tycker mycket illa om allt som har med sjukvård att göra. Undersökningar, sprutor m.m. avstår jag gärna. Men nu blev jag så pass orolig, att jag trotsade denna rädsla och lät en annan rädsla ta över i stället.
Det började med att jag fick göra en "jättemagtömning" på fredag kväll. Det är länge sedan jag haft ett sånt anfall och jag var faktiskt jättedålig.
På lördag morgon hade jag blod i avföringen och det var då jag bestämde att åka till Sunderbyn.

Vi bestämde att ta husbilen eftersom vi inte visste hur länge vi skulle bli där och av den anledningen var vi ju tvungna att ta med Rufus. Vi löste Melodikrysset på väg ner. Det var skönt att få koncentrera sig på nåt annat. Vi kom in 10.45 på akuten och jag fick komma för ganska snabbt. Men sedan dröje det till 16.45 innan jag fick besked om att dom skulle lägga in mig. Som sagt jag diggar inte sjukhus, så det blev lite ledsamt ett tag. Men jag ringde i alla fall ut till maken och berättade hur det låg till. Han kom in med lite saker som jag behövde för natten och sedan for han och Rufus hem.

Saknade både maken och vovven i sängen på natten. Men jag behövde bara ligga en natt, tack och lov. Har redan fått kallelse till röntgen, det gick väldigt fort. Ska bli skönt att få det överstökat. Tycker väldigt illa om allt vad sjukvård innebär. Både sprutor och undersökningar, men ibland måste man ju "offra sig" ändå.

I morgon ska jag försöka göra, det jag hade tänkt göra förra helgen, nämligen HÖSTSTÄDA både inom- och utomhus. Inte alls så kul, men ibland ganska nödvändigt. Måste försöka putsa fönsterna också inför vintern, dom ser för jäkliga ut.
På kvällen ska vi jobba i garderoben vid Höstfesten på Folkan. Vi ska även äta middag där tillsammans med de andra i styrelsen och lyssna på show med Agneta och Peter.

Hej svejs!
/Rigmor

1 kommentar:

  1. ????? men Riggis hur mår du????
    Jag hade ingen aning om att du varit (är?) dålig... Trist att höra, hoppas du kryar på dig snabbt och att undersökningen hittar orsaken och att det är ng enkelt som "hemmisar"..
    Det där med obehag/rädsla för sjukvård kan vi bota = kom till mig så skall jag sticka dig till du inte längre tycker det är "hemskt""
    Ha det bra och bli frisk. Kram Karin

    SvaraRadera