måndag 3 oktober 2011

Vov Vov hurra hurra........

Vov!

Dagen började TRÅÅÅKIGT! Husse for iväg tidigt på morgonen till Vuollerim 6000, men han blev inte så länge, tack och lov.
När han kom hem började han rusta sig för att fara till stugan och hämta en skopa till traktorn. Hipp hipp hurra, å jag fick följa! Först tog han på mig stöveln och vi gick ut och pinkade, men sen fick jag behålla stöveln på och det bar iväg mot stugan, å jag tänkte, att nu får jag kanske springa runt när vi kommer fram. När vi kom fram släppte husse ut mig, och jäklar vad jag sprang! Jag ääälskar att vara i stugan och få springa helt fritt och lukta och titta på allt spännande som finns. Medan husse lastade skopan sprang jag runt och undersökte allt så att det var som det skulle. Jag kände bl.a. att Sita varit där under helgen. Jag fortsatte att springa runt, runt ännu mer, det var så skönt och roligt så jag kunde nästan inte sluta. Men till sist blev jag törstig och då fick husse ge mig vatten. Det finns ju fullt med vatten i ån som rinner förbi stugan, men vem vill dricka vatten som inte är riktigt rent och så smakar det inte så bra. Nej friskt vatten från brunnen ska det vara, så det fick husse fixa.
Ni skulle bara höra hur det låter när jag springer med stöveln. Den är ju lite för stor så när jag får upp farten låter det nästan som från rotorbladen på en helikopter. Men tyvärr så tar ju alltid det roliga slut. När skopan var lastad, ja då var det dags för hemfärd. Nåja, jag fick ju rasa av mig en bra stund.
När vi kom hem så hade "Haggan" kommit från jobbet. Men hon är snäll hon också, så jag gick till henne och hon fick ta av mig stöveln. Eftersom jag hållit igång ordentlig, hade jag blivit hungrig. Så jag gick till skålen och åt lite kulor och husse stekte kött och åt. Lyckliga han, jag ville hemskt gärna smaka men jag fick inget, jo förresten, en liten smakbit blev det.
Nu har matte farit på jobbet (hon jobbar kväll) till dom där skrikiga ungarna. Att hon bara orkar höra på dom och se på när dom springer runt runt bordet. Jag hörde att husse och matte pratade om att husse ev skall åka till Jokkmokk i morgon, få se om man får följa då...
Nä nu behöver jag vila lite efter dagens springande.

Vi hörs, Vov Vov // Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar