torsdag 27 oktober 2011

Vov Vov jippi jippi hurra,,,,,,

Så här glad blev jag av beskedet !!!!!


Vov vov!
Man kan säga att jag har både bra och dåliga nyheter att komma med. Jag börjar med det som är bra. Vet ni vad! Jag behöver inte ha stöveln mer när jag går ut. När husse berättade det för mig rullade jag dubbla varv (se bilden). Nu kan jag vara med och jaga älg igen. Jag hoppas bara att husse skall ut fler gånger, hoppas hoppas!

I söndags for jag och husse till stugan och sov över till på måndag. Vi skulle "göra vinter". Vi städade undan en massa grejor och stängde dörrar, drog upp båtar m.m, och hela tiden väntade jag på att vi skulle "göra vinter" så att jag skulle få åka med i traktorn och skotta snö. Men inte f-n blev det snö och vinter.

På tisdag skulle vi byta däck på husbilen och när husse hade hissat upp bilen och tagit lös hjulet upptäckte jag, att det var fel dimension på fälgen så den passade inte. Då må ni tro att husse "blev het". Om jag utelämnar svordomarna sa han inte ett enda ord. Ja jag tror att jag aldrig sett husse så arg nån gång. Nåja han ringde till Piteå och berättade om problemet, så det vara bara att hoppa i bilen och åka dit. På onsdag bytte dom däck medan vi väntade. Så det löste sig i alla fall till sist, och så fick ju jag och husse "rå om varann" en extra dag i husbilen. Inte helt fel...

När vi kom hem på onsdag kväll, for vi om på mattes jobb och fick då klart för oss, att hon skulle vara på röntgen kl 08.00 nästa morgon. Det innebar att vi skulle måsta starta 05.30 mot Sunderbyn för att hinna fram i tid. Matte hade därför börjat fundera över om vi skulle åka nu på kvällen i stället och sova över i Boden. Så det var bara att åka hem och packa om bilen för att dra iväg igen. Det gick jättebra att åka ner på kvällen, jag sov hela vägen i mattes knä (som vanligt). Men idag (torsdag) har matte varit och fotograferat sig, men jag vet inte vad dom fotade, jo förresten hörde att dom pratade om att det var magen som skulle undersökas. Vet egentligen inte riktigt vad röngen är, men jag har i alla fall hört att det är en fantastisk maskin... Man fotograferar t.e.x en arm och på bilden får man se ett ben...

På fredag skall vi till Kuouka och spela. Ja jag får väl förstås vara bilvakt som vanligt och på söndag bär det av till Boden för då spelar dom på Perbackagården. Där brukar det vara ganska kul, för jag brukar få komma in och springa på dansgolvet, medan husse och matte ställer i ordning. Sedan brukar det vara två snälla farbröder där som brukar klia mig och prata med mig, sånt gillar jag!
Inte nog med det, vi ska sova över i Boden, för på måndag kväll spelar vi, jag menar dom, i Gammelstan. Det är ju jag som håller ihop turnéerna eftersom jag är manager. Men efter Gammelstan ska jag ta semester ett par dagar och vila. Det kan behövas...

Lelle var och hälsade på när vi kommit hem och det var bra för då fick jag lite godis.
Och nu skall ni få höra på det värsta, nu kommer jag till den dåliga nyheten...
Jag hörde att matte pratat med dom där i Gammelstan igen, och det bådar aldrig gott... (Nåja denna gång var det faktiskt lite gott, för det var dom som sa att jag inte behöver stöveln nå mer...)
Nu har dom tydligen diskuterat hur dom ska försöka utröna varför jag har klåda runt nosen. Nu ska dom sluta ge mig mitt godis för att se om jag är allergisk mot det. Vi har ju provat byta foder och det hjälpte inte. Men tänk er att inte få nåt godis, inte ens när Lelle kommer och hälsar på. Men så här är det, får jag inget godis så kommer jag inte att vara duktig. Då kan dom stå där med lång näsa när dom ber mig göra konster. Inget godis inga konster. Så det så!
Nu skall jag gå och se om det finns något kuligt att hitta på, matte skall visst på möte så det blir jag och husse (som vanligt).

Vov Vov vi hörs
/Rufus

1 kommentar:

  1. Du har det inte lätt du Rufus, du kanske inte är allergisk mot godiset, det är kanske Shampoot, det var min hund Pia så bytte jag Shampoo åt henne och så var kliet borta :) kram "storasyster" M

    SvaraRadera