lördag 19 november 2011

Voff voff, snaggning tror jag det heter...

Voff på er!

I dag tror jag husse har börjat lessna på att "smådutta" med mina tovor. För nu på morgonen började han klippa så att jag bara har c:a 4-5 mm päls på vissa ställen...
Jag befarar att det är så det kommer att bli över hela kroppen. Men hellre det, än som jag ser ut nu. På bilden från senaste bloggningen är jag snygg i pälsen, jämfört mot det jag är just nu. Men som jag har fått höra många gånger att: SKA MAN VA´ FIN, FÅR MAN LIDA PIN!
Det jag gruvar mig mest för, det är när han ska klippa "baken", för det är en enda stor tova alltihop.
Ni vet, jag gillar att sitta och titta och drömma litegrann då och då och helst när jag går ut för att pia. Å när jag sitter där å drömmer, då blir det så, att jag blir blöt i baken och så gnuggar jag den mot marken. Följden blir rätt så häftiga tovor.
Men när det är klart och pälsen växer ut igen, då hörde jag dom säga, att då ska jag borstas och kammas varje dag, fy f-n!
Husse gör faktiskt en del "fynd" när han klipper mig. Han hittar både kvistar och barr lite grässtrån och annat smått och gott i mina tovor.

I går blev det inte så mycket gjort. Jo visst ja, jag bytte ju till vinterdäck på personbilen. Jag tror att husse har glömt bort att göra det! Jag hörde att matte sa att det var halkigt med sommardäck, så medan hon var på Konsum och som vanligt sålde Bingolotter (det var ju fredag), då passade jag på att skifta däck.
Men hon har då inte berömt mig för det så jag vet inte om hon blev glad...?

Jag hörde att husse ska "spola film" i dag (lördag), då ska jag fråga om att få följa. Jag hörde också att vi ska till Jokkmokk en sväng, för tant Elise har fått problem med sin mail, och hon är inte lika teknisk som jag. Tant Elise och farbror Ivar var förresten om och hälsade på i går. Jag grillade lite karré och bjöd dom på middag (ja det är klart husse hjälpte mig lite grann). Farbor Ivar hade med sig godis som vanligt, så man fick sig en liten dos.

Voff, voff, nu ska jag hitta nåt bra gömställe. Hörde nämligen att dom pratade om att jag ska bada. Inte direkt min favoritsyssla kan jag meddela...

Vi hörs senare!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar