onsdag 30 november 2011

Voff voff förrförra veckan...

Voff Rufus här!
Förrförra veckan var tuff. På fredag åkte vi till Piteå, jag hade nämligen bokat en spelning där för husse och matte. Men på eftermiddan började det snöa, och riktigt mycket, ca 15 cm. Så det blev ingen lugn och skön helg i husbilen, nej det blev hemresa mitt i natten, för jag hade ju snöröjning att utföra.
Vi kom hem kl 03.00, men då kände jag mig så trött, att jag sa åt husse att fixa snöskottningen.
Sagt och gjort, han startade kl 4 på morgonen och kom hem kl 10, så det var tur att jag inte behövde göra det själv.
När husse kom hem var han på riktigt dåligt humör (och det är han nästan aldrig). Framrutan på traktorn hade exploderat igen! (Den gjorde så i somras också). Men jag följde honom till garaget och kollade och då tror jag att jag upptäckte vad felet är, som gör att rutan inte håller. Nu vet jag att han har åtgärdat felet och väntar på att dom kommer och sätter i en ny ruta. Det är ganska lugnt med snöandet nu, för det är plusgrader och har t.o.m. regnat idag. Men vi har satt en plast tillfälligt som ruta, ifall det skulle komma snö.
Till helgen, närmare bestämt på fredag, har jag bokat in dom för att spela i Jokkmokk. Då får vi väl se om det blir snöfall...om det skulle bli så, ja då måste väl jag fara ut och skotta. Kan nog inte slira bort det en gång till.
Förresten, Matte har börjat jobba i Jokkmokk på Gamla Apoteket. Men vad jag vet, så har hon ingen medicinsk utbildning. Men dom kanske inte håller på med medicin på ett gammalt Apotek...? Jag ska fråga henne vad hon egentligen gör där...
Men just nu är hon på Vuollerim 6000 Natur och Kultur och är utklädd till räv. Husse har också varit där och varit utklädd till VARG! Det är ju mycket coolare!
Nä nu blev jag hungrig, så nu ska jag gå och se om det finns nåt att äta.....
Hörs!
/Voff Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar