tisdag 15 november 2011

Voff, voff titta så man ser ut...!

Voff Voff...
Ser ni så eländig man börjar se ut i pälsen, en massa hack både här och där.. Och jag som egentligen är en stilig Havanaise, man får ju skämmas!!!

Det är nämligen så att jag har fått en massa tovor i pälsen under den tid jag var sjukskriven. Då ville jag nämligen vara befriad från pälsvård (härligt....) men det får man ju ångra nu.

Husse har börjat att försöka reda ut tovorna, men det enda som funkar är klippning både här och där. Jag vet att när han har fått ut och bort dom flesta tovorna då blir man kortklippt, och jag som vill ha halvlångt hår... Men det är bara att bita i det sura äpplet och vänta tills det blir klart och det växer ut ny vacker päls.

Jag följde med husse till garaget och hjälpte honom montera in spänningsomvandlaren som kom med posten. Men husse var så omständig och lång tid tog det, så jag la mig på golvet och väntade. Så här i efterhand ångrar jag att jag gjorde det, för nu åker man på att bada.
För att golven där är väl inte dom allra renaste, men å andra sidan så är det ju ett garage/en verkstad.
Det är farbror Bernt (Hugos husse) som äger garaget men han var inte där, det var synd för Bernt är snäll och kul.

I kväll har jag fått vara ensam eftersom det var Sverige- & världspremiär på filmen "Breaking Dawn Part 1" just här i Vuollerim. Det kunde dom väl ha haft nån annan stans, för husse är biomaskinist och då får man vara ensam hemma. Ja även matte är engagerad i bion, så hon var också där.

Men nu är dom hemma igen, så nu kanske det kan bli något roligt, bara dom inte är för trötta...

Nu väntar bädden, så vi hörs!

Voff Voff!
/hälsar Rufus.

1 kommentar:

  1. Verkar vara släktdrag detta med att följa husse/pappa till verkstaden, när jag var liten och fick följa pappa till verkstaden så åkte jag oxå i badet för jag var visst väldigt smutsig och kletig av olja :) kram storasyster M

    SvaraRadera