fredag 30 september 2011

Vov Vov, och tvi och usch....!

Vov vov!

Torsdag och fredag har varit förbaskat TRÅÅÅKIGA dagar. På torsdag var matte och jobbade på Vuollerim 6000, och det kan väl vara, men hon drog med husse också, och fy f-n vad tråkigt det blev! Ja där satt man, ingenting att göra, hela huset tomt, tyst som i graven. Så det blev till att försöka sova sig genom eländet.
Nåja, på eftermiddan kom ju husse hem. Men det visade sig att han hade ett traktorjobb han var tvungen att göra, så där satt man igen TRÅÅÅKIGT, TRÅÅÅKIGT! Och det var inte färdigt än, ska ni tro...

På kvällen var nämligen husse tvungen att fara på Folkets Hus och spola filmen inför fredan, men då fick jag i alla fall följa med. Det är inte speciellt kul det heller, man får bara ligga och vänta å vänta att det ska bli färdigt nån gång, TRÅÅÅKIGT, TRÅÅÅKIGT!

Ett tag efter att jag och husse kommit hem från Folkan, kom det in en mycket märklig figur. Den luktade precis som matte och den lät som matte, men den såg definitivt inte ut som hon. Den hade stora skinnkläder på sig som luktade märkligt och en konstig mössa på huvudet, å den försvann lika fort som den kom!

Senare på kvällen var dom i alla fall hemma båda två och vi myste i TV-soffan. Då hörde jag att matte berättade att hon och Sonja varit och trummat för 6000-gästerna i Fortet och att det blivit en jättehäftig överrskning för dom.
Jaha, så då var det matte i alla fall som var den där konstiga figuren. Inte konstigt att den både luktade och lät som henne då...

Sedan var det dags för "snarken".

Fredan blev inte ett dugg bättre. På förmiddan bar det av till Vuollerim 6000 igen för båda två, och där satt man igen TRÅÅÅKIGT, TRÅÅÅKIGT!
När det var som värst hörde jag till min glädje att bilen svängde in på gården, och vem tror ni det var? jo "haggan" som var hem och hämtade maten till gästerna dom hade på 6000, så där satt man ensam IGEN! Strax efter kl 14 kom husse hem, då blev jag glad men det varade inte länge. Det visade sig att han hade några grejor att fixa till på traktorn, nya skärmar eller nåt sånt. Men det är klart, han var ju bara på gården så jag hörde honom i alla fall hela tiden, medan han "dona på". Men när han var klar och kom in då blev jag jätteglad å tänkte -äntligen får jag sällskap. Och hur länge tror ni det varade? Den där jävla filmen han spolade dan före skulle ju naturligtvis visas också, så där satt man IGEN, ensam och övergiven TRÅÅÅKIGT, TRÅÅÅKIGT!
Strax efter kl 20 kom dom i alla fall hem båda två, och nu tror jag dom rännt färdigt för detta dygn, får väl se vad som händer i morgon...

Nu skall jag gå och äta och sova en stund (det är inte samma sak att sova när man är ensam) sen blir det kvällspinken och nattvila, ja ni hör vilket spännande liv man lever...

Vov Vov // Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar