söndag 6 januari 2013

Efterlängtad...!

Tjena!
Ja jag tänkte att eftersom jag fått kommentarer om att mina inlägg varit efterlängtade..., så måste jag väl försöka kompensera lite, för den senaste tidens lathet...

Som sagt, jag vet att jag legat väldigt mycket på latsidan med detta i långa perioder.
Men jag har faktiskt haft FULLT UPP ändå! Ni vet det har ju varit juletid och då är det ett jäkla rännande på husse och matte...Det är mååånga julfester dom ska hinna med att spela på, för att inte tala om att dom ska hinna vara med och ÄTA överallt också...och det innebär att det blir mycket jobb även för mig.
Först och främst ska jag ju som manager hålla reda på alla jobb och se till att det inte krockar med mattes jobb och med bion, som dom ju också håller på med.
Sedan ska jag se till att alla grejor är i ordning och att alla sladdar funkar inför varje spelning. Man får ju skämmas om det visar sig att dom står där med sladdfel, när dom ska till att börja spela...

Så har jag ju snöröjningen att ta hand om också. Och snöat, det har det ju verkligen gjort i vinter.
Ni vet, husse börjar bli lite gammal och disträ, så det gäller att hålla ordning på det också. Har t.ex. hört att husse vid några tillfällen från början (innan jag engagerade mig så mycket), blivit utan bränsle, för att han glömt att tanka...Så nu ser jag till att vi alltid tankar INNAN vi ställer in traktorn, så det så!
I fredags höll husse på med att reparera bromsarna på traktorn. Men då lejde jag faktiskt en ersättare... Hade ingen lust att vara och krypa på det där oljiga garagegolvet...Vet ju också att då hade det blivit BADNING när vi kommit hem och det tycker jag inte är så kul.

Matte håller på med sina evinnerliga islyktor igen och när hon inte gör det, ja då bakar hon mjukkaka.
Hörde att hon sa, att hon ska baka 200 mjukkakor till marknaden. Får hoppas att husse är hemma då, annars blir det sååå TRÅKIGT! När hon bakar har hon ALDRIG nån tid över för mig...
När husse gör saker, då får jag vara med och hjälpa till, men jag får ALDRIG vara med varken vid tillverkningen av islyktorna eller bakningen. Då ligger jag bara och sover, kul va...?

Ni kanske förstår nu att jag inte alltid har det så lätt och INTE bara har legat på latsidan, även om jag varit lat på att just blogga.

Hörs snart igen!
/Ruffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar