onsdag 2 januari 2013

Försenat inlägg...inte MITT fel inte...!

Voff, voff!

Har fått höra av "tillförlitliga källor" att mitt inlägg från Juldagen inte las in direkt...
Vill bara tydliggöra att detta INTE beror på mig...!
Nej det är cencuren, ja d.v.s. Haggan som varit lat!!!
Hon kallar det för att hon redigerar och rättar till stavfel och annat, men jag vet nog minsann vad det egentligen är...det är helt enkelt en CENCUR för att jag inte ska skriva nåt ofördelaktigt om henne och husse, så det så!

Nåja, då kan jag ju lika gärna berätta om Nyårsafton också...
Vi åkte till Älvsbyn i god tid eftersom det var ett mycket osäkert väglag. Ni ska veta att det är INTE roligt att åka husbil neröver, trots att jag har det ganska bra och får ligga på en mjuk kudde i mattes knä. Vägen är värre än en tvättbräda! Tur att kudden jag ligger på är mjuk och skön, annars hade jag nog hjärnskakning innan Harads...

När vi kom fram lastade husse och matte ur bilen. Men efter inte sååå lång tid kom de tillbaka och jag hann tänka, att det inte blev så långvarigt ensamvarande i alla fall...
Dom tog fram en laxtårta som matte tagit med och festade rejält på denna och julmust. När jag skulle få mat, upptäckte dom att min mat var SLUT! Alltså fick jag smaka LITE, med tyngpunkt på LITE, av deras och det smakade mmmums...

Jag och husse tog en middagslur, men matte försvann ut. Efter ett tag kom matte tillbaka och då var det slut på det roliga...
Då blev det full rulle med ombyte av kläder och annat. Då förstod jag att det var först nu som den RIKTIGA ensamheten skulle börja...!

Nåja, jag gjorde som jag brukar, rullade ihop mig på husses säte och SOV! Efeter några timmar kom husse och matte tillbaka och då åt vi lite till av laxtårtan och sedan reste vi hemöver.
Vi kom hem kl 05.00 på nyårsdagsmorgonen. Det är INGEN ordning alls på sovtiderna. Dom verkar tro att dom är tonåringar...

Återkommer inom kort...
/Ruffe

1 kommentar:

  1. Äntligen, som jag har väntat på ditt bloggande :) Kram Storasyster

    SvaraRadera