söndag 20 januari 2013

Voff voff, nu ska ni få höra...

Voff voff!
Vet ni vad, i fredags åke jag med gamlingarna till Luleå. Jag tänkte att detta kan bli en riktigt trevlig och mysig dag och ett ev besök på korvgubben, och kan ni gissa var vi hamnade...? Jo just det, på det där dj-a djursjukhuset!
Höll man inte på att få ett psykiskt utbrott...Ni förstår dom tog in mig på det där hemska stället och jag darrade och skakade som ett asplöv, för jag tänkte att nu kommer dom att sticka mig igen och det gör så dj-a ont.
Sen fick man ju skämmas också för ni vet gamlingarna och minnet...dom hade ju glömt mitt koppel, så matte gick in på en affär för att tigga ett snöre. Och vad tror ni hon kom ut med...? Ett PRESENTSNÖRE!! Man fick se ut som en utslängd julgran!
Men denna gång hade jag tur (om man nu ska kalla nånting tur när det gäller det där stället) dom klippte bara mina klor.
Matte hade också talat med dom dagen innan, om att min klåda inte blivit bättre, så nu ska man gå på diet också.... Inget gott tilltugg, inget godis, INGENTING av allt! Men då hörde jag att dieten skulle bestå av endast rent älgkött eller renkött och något som hette korngryn.
Ni förstår väl att jag hoppade runt av glädje! Tänk att bara få äta älgkött, jag älskar älgar. Men det fanns ett problem, man kunde välja alt. 1 alltså älgkött och så, eller alt. 2 något som hette Royal Canine Anallergenic torrfoder.
Och vad tror ni det blev...? JO naturligtvis blev det Royal canine Anallergenic. Jag kunde inte ens stava till skiten, men jag läste på påsen. Usch och tvi, jag som var så nära att få älgkött.
Men faktiskt så är det fodret ganska gott, ja till och med riktigt gott, så man får väl stå ut...
Förresten så hörde jag att Lelle skulle komma hem från utlandet i dag (lördag) så i morgon kanske man får träffa honom, det är ju två veckor sen sist.
Det sorgliga är att det ska visst vara bio i morgon (söndag). Ja då blir man väl sittande här ensam igen. Har jag tur får jag vara hos ma-moster och Lelle, men nu lär man väl inte få något gott där heller, det ser nog gamlingarna till...Jag hör av mig så får ni höra hur det gick.
Ha det bra så hörs vi sen!
/Rufus voff voff

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar