söndag 13 januari 2013

Voff voff, nu ska ni få höra...

Voff voff!
Vet ni vad, idag har husse farit med traktorn till Keita för att lasta ved. Och matte har BAKAT!
Fy f-n vilken tråkig dag!!!

Men det har hänt en konstig grej här utanför. För ett par dar sen kom det ett gäng gubbar i gula jackor och strödde ut sånt där kol som man har när man grillar. Då tänkte jag, att nu blir det stor fest och man kan få sig lite gott till livs...
Men vet ni vad, dom tände bara på och la några plåtar över och sen for dom. Så tji med grillfesten, den glädjen varade inte länge...
I dag kom dom tillbaka och hade en jättestor maskin med en lång arm och längst ut satt nånting som såg ut som en skopa. Då tänkte jag att det är nog en hel älg vi ska grilla. Men tji det också.
I stället började dom att hacka och göra ett jättehål i gatan. Sedan satt dom dit ett rör, fyllde igen och for härifrån. Jag hörde att det var visst kommunen som gjorde det och då började jag förstå...för på kommunen har dom väl aldrig vetat vad dom gör...Eller kan det ha något att göra med det problem jag fick med avloppet förra veckan? Ni vet det blev liksom stopp, och när dom försökte att rensa röret sprutade det upp skit i vår tvättstuga, lilla och stora toan, garaget och pannrummet. Fy f-n vad det luktade! Så det var bara att sätta igång och suga upp skiten. Matte hade tur som inte var hemma. Så nu lever vi i ett hus där det står fat med ättika i flera rum...Varför vet jag inte och jag bryr mig faktiskt inte. Men det var synd att det inte blev en jättegrillfest som jag trodde.

Idag på eftermiddan när husse kom hem tänkte jag JÄTTEKUL ÄNTLIGEN! Och vet ni vad som hände...? Jo han började hjälpa matte att baka ännu mer...Ja vi har nog mjukkaka för resten av livet eftersom hon bakat så mycket.

Hörde liksom i förbigående att husse visst hade lite traktorkörning i morgon också och matte skulle baka igen. Usch tvi och fy! En ny tråkig dag! Jag tror jag flyttar till storsyster och ungarna.
I så fall kan jag ju titta, för Elina har visst gjort hål i öronen...? Hon kanske har hört dåligt tidigare, för jag har då hål för öronen från födseln och jag hör jättebra, åtminstone "det jag vill höra".
Nä nu har gamlingarna satt sig i rumssoffan, så nu ska jag gå dit och se om man kan få igång dom...
Ha det, till nästa gång vi hörs!

Voff Voff!
Rufus den snygge habanesen

1 kommentar:

  1. Du är så välkommen att flytta till oss Rufus. Elina
    Hör fortfarande dåligt så det hjälpte inte. Men du kanske kan lära henne att köra skoter & hoppa hopprep //Storasyster

    SvaraRadera