tisdag 6 september 2011

Det är tomt utan husse...

Vovv vovv!
Jag undrar verkligen om husse ALDRIG tänker komma hem mer...
Visserligen är matte snäll och låter mig följa på jobbet, för att jag ska slippa vara ensam, men nog hade jag hellre varit hemma med husse, eller förstås helst i älgskogen med husse.

I dag har jag i alla fall fått vara ensam på e.m. då matte skulle ha verksamhet med en massa barn. Det var nog lika bra, för det blir ganska så stimmigt och stojigt då. Jag har varit med någon gång och jag får nästan ont i öronen av allt skrik!
Då är det betydligt lugnare att ligga i bädden vid mattes fötter (som jag gör annars). Men det blir lite tråkigt. Tur att det är bra "sovarväder" nu.
Det enda som brukar hända, är att en farbror som heter Kjelle, brukar komma in och hälsa på. Ibland dricker han och matte kaffe, ja det vill säga, Kjelle dricker kaffe och matte dricker te. Då händer det faktiskt att jag kan få någon liten smakbit av bulle eller kaka. Men det lär väl inte bli nåt sånt nu, eftersom ju matte fortfarande tycker att jag är för tjock! Så då är det lika bra att slippa frestas.
Vovv Vovv!
/Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar