måndag 12 september 2011

Vov vov regn och åter regn...

Vov på er!
Nu börjar jag bli jävligt less på detta regnande. Jag kan ju nästan inte gå ut utan att bli "dyblöt" om tassarna, nja inte den som jag måste ha sockiplasten på, men dom andra.
Eftersom mina ben inte är så långa och gräset är ganska högt (det går ju inte att klippa när det är "dyngblött") blir jag blöt om både bröstet och magen, ja till och med om snoppen. Och det är inte så skönt precis, någon kan ju tro att jag pinkat på mig.
Idag gjorde sig husse och matte i ordning för att fara bort. Jag blev lite orolig att jag skulle få stanna hemma, men dom är snälla, så jag fick följa med. Men pyttsan, inte blev det någon rolig färd precis. Vi for till Jokkmokk och jag fick sitta med haggan på ett möte med en massa "kärringar". Dom var 5-6 st, och vad dom babblade och skrattade, men jag tyckte inte alls det var roligt. När jag blev nog less att höra på deras tjatter gick jag till husse i stället. Men han var lika tråkig, för han hjälpte tant Elise med datorn och det var ju skitkul för mig!...
Det enda roliga, var när min kompis Ivar kom, då blev det lite skoj och godis så klart. Han har alltid godis till mig, Ivar är en mycket snäll kille!
Det är klart en liten ljuspunkt blev det trots allt, för husse tog på mig sockiplasten och följde mig ut för att pinka. Ja ni hör hur långt det har gått, när man börjar tycka det är kul att gå ut och pinka. Tala om tristess, jävla regn, och jävla klo.
Så nu ska jag se om jag kan hitta på något som får husse på alerten...
Om jag kanske skulle riva omkull bössan, eller bita några riktiga märken i basen, eller kanske ett liter nafs i tån eller något liknade...
Undrar om man rent av skulle våga nypa till i "pillen" lite grann hi hi, då skulle det nog bli full rulle. Ni vet en gång när jag var en väldigt liten valp, följde jag med i badrummet när husse duschade. När han sedan stod och torkade sig kunde jag inte låta bli, så jag hoppade upp och bet fast i "pillen". Och fy fan vad han skrek! Då blev jag rädd, släppte taget och tog på sjappen. Men han kom inte efter, det gjorde nog för ont för att han skulle kunna jaga mig. Nu ska jag gå och se mig runt vad jag skall kunna hitta på för hyss. Jag berättar sen om det blev något roligt.
Vov Vov //Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar