söndag 18 september 2011

Vov Vov från bloggande Rufus...

Vov vov, blogg på gång med Rufus...


Många har nog funderat och även fantiserat om hur det går till när jag bloggar. En del är så dumma att de t.o.m. tror att jag inte kan själv. Men som jag sagt tidigare, så är det inloggningen som jag har lite problem med. Själva skrivandet är ju skitenkelt!
Husse eller matte brukar ställa datorn på en stol ibland, då når jag mycket bättre och så blir det inte lika tröttsamt som när den står på ett högt bord. Jag vet att storasyster Mia i sin fantasi, såg mig stå med tratt framför datorn och blogga. Men Mia, det är ingen fantasi, det är precis så det går till, enda skillnaden är att nu mera behöver jag ingen tratt. Och den där kompisen till Mia som sagt att, - Mia du vet väl att det är en hund och att han inte bloggar själv, hon lär väl bli tyst när hon ser denna bild, eller? Det är väl inge konstigt med att man bloggar, man är väl ingen dumskalle heller! Jag ville bara sätta in detta inlägg, så att alla som funderar, får se och läsa hur det går till. Jag skulle ju helst av allt vilja sitta vid den stora datorn, för den har bättre skärm och tagentbord, men den står högt upp och går inte att flytta. Så jag får nöja mig med den bärbara, "laptopen" tror jag att den heter.
Ja nu skall jag återgå till dom vardagliga sysslorna, lite hyss och någon liten sovstund. Men först ska jag gå ut och pinka, kanske är "räddharen" där, vi får väl se...
Vov Vov //Rufus.

1 kommentar: