måndag 5 september 2011

Jag lääängtar efter min husse!

Vovv vovv!
Husse har varit borta flera dagar nu och jag tycker inte om när han är borta. Visserligen har matte varit snäll och låtit mig följa med på jobbet, i stället för att vara hemma ensam. Men det är inte heller så kul, ligger mest och sover i min bädd. Försöker ibland få igång matte och busa, men det är inte så lätt. Hon säger bara att hon inte har tid.

Det som är bra att nu behöver jag ingen tratt! Inte ens på natten. Men strumpan, den verkar jag inte bli av med på länge än. Å vet ni, nu är det så där konstigt igen, nu går matte runt med mig i koppel, i min egen hage. Jag kan ju inte komma mig ut därifrån, så jag förstår inte varför? Nåja det är bara till att "gilla läget". Matte pratar om att det är för att det regnar så mycket och att jag tar för lång tid på mig. Men vadå, vem har bråttom? Javisst ja, nu är det ju inte husse, som är "tidsmiljonär" som går ut med mig. Matte har alltid en massa tider som ska passas för att hon jämt ska vara på jobbet.

Jag är förresten säker på att det blir ingen älg! för husse, nu när jag inte kan vara med, så det så!
Hej svejs!
/Rufus

1 kommentar:

  1. Lilla Ruffe, du ska ju vara glad att du får ha matte för dig själv, nu slipper du ju dela henne med husse :-D // "storasyster" M

    SvaraRadera