fredag 9 september 2011

Vov Vov nu är jag glad igen.....


Vov på er!!
Vet ni vad! Min husse kom hem från älgskogen i går kväll och ni ska tro att jag tyckte att det var roligt. Jag har sovit bakom ryggen på honom hela natten.
Jag är så glad, så när vi vaknade på morgonen och husse kom in i köket, då vinkade jag så här glatt till honom (se själva på bilden så fint jag vinkar), vi brukar kalla det för att jag säger "hej till publiken"!
Tyvärr syns också den där jävla strumpan jag måste bära, men den är väl egentligen ganska OK och sockiplasten också (en plastpåse utanpå strumpan) men den där jävla gummistöveln, den vill jag inte ha!
Vet ni att en dag när jag varit på jobbet med matte och vi kom hem, då kände jag att det luktade husse, kan han ha varit hem utan att vara och hälsa på mig? Men det är klart det kanske var lika bra, för annars hade jag ju blivit ännu mer ledsen, när han skulle fara tillbaka och jag inte hade fått följa.
Nåja, nu tycker jag ju lite synd om husse, för han har inte fått någon älg (men det är då inte mitt fel) och det har regnat mest hela tiden så han har varit dyngblöt varje dag. Jag hörde att han sa, att det varit så bött, att han "mött en abborre på stigen" en dag, men jag tror att han driver med mig eller vad tror ni? Och det är klart, jag har sluppit att vara dyblöt, men det hade jag gärna stått ut med, om jag bara fått vara med.
Jag hörde att "Piteborna" regnade hem efter halva tiden (skulle tro att den där "lillvalpen Tuva" blev för trött och blöt) och då fick ju husse vara ensam. Då förstår jag att han saknade mig ännu mer. Men jag hoppas att jag kommer att kunna hänga med till skogen senare i höst, för då ska älgarna få se på själva fn! Sita och den där lillvalpen Tuva har ju fått vara med och jaga, dom lyckostarna, men dom kan inte jaga lika bra som jag, så det så. Fast Sita är "en riktig hejare" på att spåra älgar, men jag skall be att husse hjälper och tränar mig, så jag blir bra på det, jag också.
Jag hörde att Bibbi (det är en släkting till husse och även jaktkompis) skall komma förbi i dag när hon är ner till Vuollerim, och då finns det chans att man får sig en godis. Men hon brukar ha en sort som är stenhård, men man får ju offra sig, man vet ju aldrig hon kanske blir ledsen om man nobbar. Jag hörde att hon kan ta anställning som gök i ett gökur, för hon har visst suttit i sitt gömsle i regnet och tittat ut som en gök då och då. Hoppas bara att hon inte gockat varje gång, för då har hon ju skrämt bort älgarna.
Jag har fått hjälp att logga in så jag kan skriva, nåja matte har hjälpt mig under veckan. Nu ska jag gå och dricka lite vatten, sen ska jag lägga mig i soffan en stund och vila, samla kraft och mod, för nu pratade matte igen i morse om detta med att måla min pulpa med RÖTT NAGELLACK! (Trodde att detta blivit bortglömt, men tydligen icke.)
TROR DOM ATT JAG ÄR EN TIK KANSKE!? Visserligen har jag ju inga kulor, dom blev kvar i Gammelstan när jag var 8 månader och vi var dit en gång, men dom kan väl välja en annan färg, svart t.e.x...
Nu går jag i alla fall och vilar.
Vov vov
/Rufus

2 kommentarer:

  1. Ha ha. Du är rolig du Rufus!! Kul att höra att husse återvänt hem, du måste nog se till att växa lite så du får följa med i älgskogen. Jag förstår dig exakt: RÖTT nagelack?? skall du på Pride festival kanske?? Du får hälsa matte och husse att det numera även finns blåa och gröna nyanser på nagelack, och är dom snåla kan du nog flirta till dig ett sådant av dina syskon.
    Kramar stora syster Karin

    SvaraRadera
  2. Storasyster kan bistå med svart nagellack, bara komma och hämta :) Ja även rosa finns och glitter lila bara välja och vraka :)Kram Maria

    SvaraRadera