tisdag 13 september 2011

Vov vov Rufus här.....

Vov och godkväll!
Ja nu hörde jag att husse och Stefan skall ut och jaga i morgon och fram till helgen, synd att man inte kan hänga på. Men jag får väl nöja mig med att följa matte på jobbet.
Trots att jag inte kan följa med så hoppas jag att dom får skjuta en älg. Jag har inte frågat husse om han kan ta mig i väskan som man bär på magen, men jag ska fråga vid rätt tillfälle...
Matte har varit på möte i kväll, jag tor att det var för Folkets Hus. På tal om Folkets Hus, så börjar nu den tiden när husse kör filmerna. Jag brukar följa med när han spolar filmen inför visningen. Han måste spola den och kolla att det finns skiftmärken på rätta ställena. Ibland har jag varit med när han har kört filmen, men det låter så illa i maskinrummet så jag får ont i öronen. Husse använder hörselskydd för att slippa oljudet.
Som jag skrev i går så försökte jag hitta på något hyss, men det blev liksom inte av, jag var nog ganska trött efter att jag varit arbetsledare halva dagen.
Jag fick basa lite idag också när husse målade åsarna i taket på altanen, men det blev kortvarigt och inte så jobbigt. Men när snön kommer och det blir vinter, då får man det jobbigt, för jag och husse ska snöröja med våran nya traktor, och då måste man stiga upp TIDIGT! Jag som är så "morrontrött". Men jag har en egen sits i traktorn, så där kan jag nog sova om jag blir för trött. Jag kommer kanske inte att blogga varje dag nu när husse är borta, men vi får väl se.
Ha det bra så länge.
Vov vov // Rufus,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar