onsdag 3 augusti 2011

Det är det jag alltid sagt, man blir aldrig för gammal för att lära sig nå´t nytt...

Så nu ska vi försöka lära oss att blogga också...
Tror faktiskt att det största problemet blir, att KOMMA I HÅG!!! Åtminstone från början innan det blivit en rutin.

I måndags när vi vaknade, hade vår husbil plötsligt förvandlats till en Saab 95 och en släpvagn med överbyggnad. Vet inte riktigt hur det gått till...?

Nåja nu är i alla fall vår husbil på semester med hela familjen Holm i Leksand. Det är alltså Jannes dotter Mia, hennes man Ante och deras två barn Elina och Edvin som bor på campingen som hör till Leklandet i Leksand. Vi följer dem dagligen via deras blogg. Det är förresten det som inspirerat oss att skaffa oss en egen, blogg alltså.

I dag, (snabb titt på klockan) jag menar i går tisdag, var vi till Luleå för att inhandla en del saker som behövs till den lunch som ska serveras på torsdag. Det är 40 st gäster från Gammelstad Kyrkstugeförening som ska äta lunch på Folkets Hus. Det är bl.a. jag, Janne, Elise och Ivar som ska hjälpas åt. Dessutom ska jag och Janne underhålla och leda lite allsång. Det ska bli jättetrevligt! Det är framför allt våra mycket goda vänner från Brändön, Stina och Janne, som kommer. Sedan "råkar" de ha 38 bekanta med sig också i samma buss. Har precis kokat köttet som ska bli till portersteken vi ska servera och väntar på att det ska kallna så jag kan ställa det i kylen. Mjukkakan bakade jag i måndags morse, så den är klar och ligger i frysen, skööönt! Nu är bara resten kvar...
Klockan är nu 02.00 och nu orkar jag inte vänta längre på köttet, nu åker det in i kylen!
Ska krypa till sängs för att orka med en ny dag i morgon med dukning och annat inför torsdagens lunch.
Maken och vovven sover sedan länge. Förresten, får se om man ryms i sängen, eller om den "lille fyrbente" passat på att bre ut sig i hela sin längd? Det är oootroligt vad stor han blir just där...
Natti natti! Riggis

1 kommentar:

  1. Husbilen mår bara bra och vi oxå :-) om det blir över porterstek så äter vi gärna upp det på söndag :-) för din porterstek är den bästa jag ätit. Ha det gott vi ses på söndag, kramar fam Holm

    SvaraRadera