måndag 22 augusti 2011

Måndag igen...

Usch vad veckorna går fort egentligen! Tycker att sommaren nyss började och nu är det snart höst. Har börjat på min andra arbetsvecka efter semestern. Det är alltid trögt att komma tillbaka till arbetet efter semestern, men nu känns det extra trögt eftersom jag inte alls vet vad som kommer att hända med mitt arbete efter nyår. Nåja, jag kan ändå inte göra något för att påverka.
Nu ropar maken på mig, jag ska "lägga lite sång". Vi håller på med inspelning av en tredje skiva. Vi har hållit på länge, men nu ser det ut som att vi kanske äntligen ska få den färdig. Maken har ju mycket tid för den under dagarna och så har han ju hjälp av "managern" d.v.s. Rufus. Men jag måste göra allt på kvällen.
Dessutom måste jag försöka komma i säng lite tidigare i kväll! Det är alltid hopplöst denna årstid. Klockan går och går och man hittar på 100 saker att göra. Jag kan "halvsova" länge i TV-soffan, men när man sedan börjar rusta sig för sängen, då är tröttheten som bortblåst.
Känns det igen...?

Vi höres!
Rigmor

2 kommentarer:

  1. mmm, det hade lika gärna kunnat vara jag!!! MEN när jag nu börjat arbeta natt inser jag att det är då man faktiskt skall SOVA inte arbeta. Så även om jag känner mig "pigg" när jag lägger mig på kvällarna tackar jag min lyckliga stjärna för de nätter jag ligger i där.
    Men om problemet kvarstår får du väll tex lukta på ett par strumpor med tåpira så skall du se att sömnen infinner sig....
    Lycka till kram Karin

    SvaraRadera
  2. Jag har idag arbetet min andra dag och huvudet värker av att söka i mitt minne som dessutom är sprängfullt och kommer att krascha en vacker dag :-) Men inte f*n kommer jag i säng i tid iaf :(
    Kram Maria

    SvaraRadera