onsdag 3 augusti 2011

Så var det bloggdags igen...

Nu är det mesta klart inför morgondagens lunch. Janne var snäll och hjälpte till med att skiva köttet i dag så det gick väldigt fort och bra. Efteråt körde vi ner musikutrustningen till Folkets Hus samt dukade. Stina ringde i kväll och frågade om en del detaljer inför besöket.
När lunch och allsång är överstökad på FH blir det snabbtransport upp till Vlm6000, där jag ska trummelumma med Sonja i samband med insläpp till bildspelet. Det har blivit ett trevligt inslag för bokade bussar och andra större besök. Efter trummandet gäller det att komma ner till FH igen så snabbt som möjligt för att hjälpa till med disk och annan undanstädning. Det kommer att bli en lååång och arbetsam dag i morgon, men rolig!
Sedan MÅSTE jag ta itu med tvättstugan! Det gäller att allt är rent tills vi ska ut och resa...
Ska bli jätteskönt att åka i väg! Vi har mest bara varit hemma i sommar. Har helt enkelt inte kunnat åka i väg p.g.a. av de speljobb vi haft, men nu blir vi nog borta några dagar.
Nu verkar det som att vår fyrfota vän Rufus behöver gå ut. Det är väl kvällspinken som pockar på, kan jag tänka mig. Ja då är det bara att gardera sig med en handduk. Det är nämligen så att kvälls- och morronpinken även inkluderar ett "kvälls/morgondopp". Det blir så när man är liten vovve och det är blött i gräset, vilket det alltid är numera, både tidigt på morgonen och sent på kvällen. Sedan måste jag väl försöka komma mig i säng så att jag orkar med morgondagen...
Natti natti
Riggis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar