onsdag 24 augusti 2011

Det blev en långpromenad!

Inget regn på hela dagen, soligt varmt och skönt när jag for hem från jobbet. Så innan jag hann börja hitta en massa ursäkter, tog jag på träningskläder och skor och begav mig ut på en härlig långpromenad. (Det är två veckor sedan sist så det var verkligen på tiden!)
Det var bara synd att jag inte kunde ta min kompis med mig. Han blev väldigt glad och sprang runt, runt och viftade på svansen, medan jag tog på kläder och skor. Han känner så väl igen träningsskorna och vet att "nu får jag komma ut på promenad". Men han blev mycket besviken när han väl insåg att han inte skulle få följa, STACKAR`N...
Han gick och la sig i bädden och såg ut som om hela världen rasat samman, han är bra på det!

Kunde konstatera att för min motions skull, är det betydligt bättre att gå utan Rufus (man kan inte gå lika fort med honom, han måste ju få stanna och lukta en del också) men det var fasen så mycket tråkigare.
Rufus var i alla fall inte sur när jag kom hem, skööönt! Vi gosade lite, men han såg mest ut att ligga och vänta på "sin älskade husse", som farit och hjälpt Bibbi med något i Koikul.

Efter en skön dusch var det dags att äta lite middag. Tacogratäng från dagen innan, ganska gott faktiskt och efter min långpromenad var jag riktigt hungrig och åt en rejäl portion, har hört att man förbränner mer direkt efter träning (hoppas att det stämmer).
Nu är det kväll och vi, jag och Rufus, slappar i TV-soffan och väntar på maken/husse. Det blir nog en del studiojobb senare. Vi måste ju försöka vara flitiga så att vi får klar vår skiva. Det är flera stycken som väntat lääänge på den.
Så ja, nu smällde det i en bildörr här ute och Rufus blev helt "tokig" så nu var det nog Janne som kom. Ja då ska jag rusta mig för sång och musik (det roligaste som finns)
Hörs se´n!
Rigmor







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar