lördag 20 augusti 2011

Vov Vov på er igen

Vov Vov nu har det gått ett par dagar och jag har tyvärr inte fått ta av mig tratten än. Men jag börjar bli rätt duktig på att manövrera mig fram med fanstyget. Trappan upp till sängen var lite tricksigt i början men nu har jag kommit på den rätta tekniken. Kan ni förstå att varje gång jag skall gå ut så tar dom på en plastpåse på min högra framtass, men en fördel är ju att då tar dom av mig tratten. Det som också är konstigt är att dom tar på mig kopplet för att gå ut i min rasthage där jag sprungit runt sen jag var en liten valp. Dessutom går husse runt med mig så man får inte "pia och poa" ifred, men jag accepterar detta för att jag gillar min husse. Lelle kommer varje dag och hälsar på mig och det är riktigt kul, för då blir det lite extra godis.
Matte tjatar hela tid om att jag inte skall få något extra utöver dom där torra kulorna och något slags pulver som dom påstår skall vara bra för tänderna, men om det är så bra varför äter dom det inte själva då. Hon tycker att jag blivit alldeles för tjock, jag vet inte men kanske har jag gått upp något hekto. Jag hör av mig i morgon så får ni veta om det hänt något nytt och spännande.

Vov Vov // Rufus.

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Rufus inte lätt när man inte får som man vill. Kom till "storasyster" så ska du få äta massor av gotta som ramlar under bordet när barnen ätit :)

    SvaraRadera