söndag 28 augusti 2011

Vov Vov här är jag igen!

Vov Vov på er!

Här ligger jag nu och mår gott, utan tratt och "sockiplast" i famnen på min stora idol HUSSE!

"Jag ligger på rygg, precis som en liten bön" (björn)



Jaha, en ny dag men tyvärr har jag "TRATTFAN" kvar!

Vet ni vad?! I går kom det hit en tjej som hette Ida, hon ska visst jobba på det där hemska stället i Gammelstan, där dom först tog mina kulor och gjorde mig till eunuck och nu sist såg till att jag blev utrustad med tratt. I alla fall så var det en rar och trevlig tjej, åtminstone till en början...

Jag hörde hur husse frågade om hon var veterinär, hon svarade att hon var "legimiterad" (eller vad det nu hette) djursjukvårdare. Alltså nån sån där typ av expert! Hon tittade på min tass och sa att jag nog måste ha tratten ännu några dagar. Men då "föll hon" genast i mina ögon.
EXPERT! Kyss mig i rumpan! Det var säkert hon och matte som hade konspirerat...

Husse höll på här ute med att göra traktorskopan färdig och Anders, som Idas kille heter, han var och tittade på husses traktor. Ida och Anders hade två hundar i bilen så jag var och tittade på dom och vet ni vad?! Den ena av dom hade också tratt, det kanske är någon ny modefluga, men då är jag hellre omodern.

Husse skall åka till Jokkmokk till "syrran" Karin idag och klippa sig. Då måste jag tyvärr stanna hemma med haggan (ja, matte alltså). Hon ska bara bestämma hela tiden vad jag ska och inte ska göra. Nåja, hon kan faktiskt vara ganska snäll ibland också och hon är i alla fall bra att ha, åtminstone när husse måste göra annat och inte har tid med mig. Hon och granntanten, Else-Maja, ska visst baka mjukkakor idag, så då kommer det att lukta gott i hela huset. Men tro inte för ett ögonblick, att jag får smaka! Jag får nog nöja mig med lukten...
Haggan påstår nämligen att jag blivit TJOCK! Har ni hört!
Nä, nu skall jag gå och vara med husse en stund innan han åker till Jokkmokk.

Hör av mig när och om det händer något spännande.
Vov Vov /Rufus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar