måndag 5 september 2011

Länge sen sist...

Ja det är några dagar sedan jag skrev nu. Har varit lite dåligt med kvällstid för mig några dagar. Måste ju ägna mig dubbelt så mycket åt Rufus nu, eftersom hans ääälskade husse är på älgjakt.
Det är riktigt hemskt att se hur han ligger i bädden, på soffan, i sängen m.m. och bara har fullständig koll på dörren. Direkt det smäller i en bildörr, flyger han upp och ser ut att tänka "nu är det nog han som kommer". Och lika besviken blir han varje gång det visar sig att så inte var fallet.
Jag har låtit honom följa med på jobbet när jag inte har verksamhet. Det blir ju lite mindre tid ensam för honom och han är jättesnäll att ha med sig. Har faktiskt varit riktigt "impad" av hur lydig han har varit. I dag har han faktiskt "tytt sig till mig" ganska mycket. Jag är som sagt var "bra att ha" när inte husse finns på plats. Nåja, "man får vá glá för det lilla".

Vi var ju med vid talangjakten i Piteå, som jag nämnt om tidigare. Jag måste säga att det kändes lite overkligt. Men det var hemskt roligt, framför allt för att vi fick så mycke beröm från de tre som satt i juryn. Det ger onekligen en liten "kick" för ens självförtroende (trots att man är 54). För oss var det viktigaste att vi fick en chans att "visa upp oss" för en massa människor, som tillhör vår främsta målgrupp, närmare bestämt 1112 st.
Och det gav faktiskt resultat direkt. Vi ska spela på ett höstmöte som PRO Norrbotten ska hålla 10:e november, på folkhögskolan i Sunderbyn. Ska bli riktigt kul! Eva sa att det brukar röra sig om c:a 150 personer som närvarar. Det är folk från alla PRO-föreningar från länet.
Det negativa med talangjakten var att vi ju bara fick spela en låt, nu på mötet får vi 30 min på oss och kan alltså visa lite olika stilar på låtar.

Nu ska jag göra i ordning Rufus för en liten "kvällspink". (Det är mycket bestyr nu för det minsta lilla som ska göras.) Sedan ska jag ägna en lite stund åt min "lilla kille" innan vi till slut ska försöka få lite nattsömn också. Tur att jag i alla fall har honom bredvid mig i sängen, nu när maken är borta.
Natti natti!
Riggis

1 kommentar:

  1. Vad kul att det gick bra för Er och att det ger er mer "arbete" :-D vi hoppades på vinst men huvudsaken är att ni är nöjda.

    Kram Maria

    SvaraRadera